Macintosh Classic vraagje?

Heeft een macintosh classic iets van waarde ? Heb hier nog een werkende staan daarmee! thx

edit → had ik in Classic moeten zetten !!

Met classsic doelen ze hier eigenlijk meer op het oude systeem 9 en eerder. ALs je oude hardware hebt kun je eens kijken op tweedehandsmac.nl tegen welke prijzen men er nog steeds niet vanaf komt :evil: Of omschrijf het apparaat in het hardwareforum. [url=http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6734]Deze Duitse site[/url] met doorgaans toch nog wel wat hoge prijzen noemt: liefhebberprijs.

thx

nee ik zou hem nu niet verkopen maar, gewoon uit interesse
geliefd / niet geliefd?

Hangt er een beetje van af welke het is...

BIj ons op het bedrijf staan we nog met een 50 tal machines die alleen maar classic kunnen draaien.
Sommige zijn dan bij mensen geliefd als collectors item…

Andere, zijn geen kl*** meer waard…

Je hebt Classic dat draait onder Macosx en je hebt een model Macintosh classic. tenzij je de originele doos met boekjes ,floppy's etc hebt en dan nog in mint staat, moet je niet verwachten dat het heel veel waard is. Ca. 20-40 euro afhankelijk wat de gek er voor geeft.

[quote:b03b58209a="Torz"]Je hebt Classic dat draait onder Macosx en je hebt een model Macintosh classic. tenzij je de originele doos met boekjes ,floppy's etc hebt en dan nog in mint staat, moet je niet verwachten dat het heel veel waard is. Ca. 20-40 euro afhankelijk wat de gek er voor geeft.[/quote:b03b58209a]

…heb je de post van Trabant niet gelezen??? Hij (de poster) heeft het juist niet over de software, maar over de hardware… Daar heeft 'ie nog een werkende van staan. Werkende software is weer een ander ding en wordt duidelijk niet bedoelt.

(en dat voor iemand die de kwaliteit op het forum moet bewaken…)

Zerk ik reageerde juist op de de post boven me. Ik neem aan dat ze geen 50 Mac classics hebben staan. en dat daar de software bedoeld wordt. Dus misschien heeft die het niet helemaal begrepen.

[quote:d520be9aca="Torz"]Zerk ik reageerde juist op de de post boven me. Ik neem aan dat ze geen 50 Mac classics hebben staan. en dat daar de software bedoeld wordt. Dus misschien heeft die het niet helemaal begrepen.[/quote:d520be9aca]

Ik had gezegd "die alleen maar classic kunnen draaien. " Dus ik had het over de software…

[meta-topic] Dit draad gaat over hardware.... de vraag van een poster of een uwe Mac nog iets van waarde heeft... om dan over schijven te beginnen is een beetje onzin, DAAR sloeg mijn opmerking (en verwijzing naar de post van Trabant) op..... Kwaliteit van de reactie viel me wat tegen, zeker voor een modder-eter.... [/meta-topic]

:sotp:

inderdaad ik heb het over de Hardware een Macje Classic deze dus : [img:0ec8fff5a0]http://retro.co.za/ccc/mac/mac5.jpg[/img:0ec8fff5a0]

Leuk dingetje niet? Heb er ook nog zo eentje staan, m'n eerste Mac'je. Kan het niet over mijn hart krijgen hem te verkopen of naar het asiel te brengen...

Ik vind hem er grappig uitzien. Wel systeem draai jij erop ?

Ruige bak met een 9" scherm met 16 grijswaarden, een 8MHz processor en 1MB geheugen. Hoogste systeem was denk ik Sys 7.5

Ja ik heb het net gecontroleerd. Hij kan maximaal Mac OS 7.5.5 draaien.

Ik 7.0.1, maar gebruiken doe ik hem niet meer. Ik kijk er alleen naar... Jaaa, wat een ongelooflijk groot geheugen niet?

John

Deze uitvoering heette Classic. De echte Classic was toch de 128 K Mac, draaiend onder systeem 3.0. Ik ben begonnen met systeem 4.3 ofzo. Mijn Mac Plus ED heeft een (1) floppydrive van 800 K, waar, behalve het systeem, ook een tekstverwerker en een tekenprogramma op stond. Ik heb hem (haar???) ooit een update gegeven, waardoor het geheugen op 1MB kwam :) En om met grote programma's te kunnen werken, een losse floppydrive eraan gehangen. Mooie tijden waren dat. Windows bestond nog niet. Dat telt natuurlijk ook mee. :evil:

Voor de liefhebbers: http://www.apple-history.com/ :apple:

Ja moet je nagaan dat dat voor toen voldoende ruimte was. Wat zullen we over 20 jaar wel niet denken van een hardeschijf van 1TB. Iets wat nu nog heel veel is. Zal dan waarschijnlijk zoiets zijn als een Byte nu is.