Macintosh HD kopiëren

Misschien een hele domme vraag hoor, maar wanneer ik op mijn tweede imac de zelfde programma's wil en instellingen enzo. Hoef ik dan enkel de Macintosh HD te kopiëren naar mijn andere iMac?

Of is het niet zo simpel :cry:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2267953&highlight=migratie#2267953

Migratieassistent gebruiken??

Gewoon de migratieassistent gebruiken met een Firewirekabel.

thanks!

Maar de migratie-assistent verhuist/kopieert niet de INHOUD van je programma's bijv. in Mail, iTunes, iMovie etc.

Dat doet hij wel als je aangeeft dat het account meegekopieerd moet worden.

Maar als het dezelfde soort machines zijn ( Dus beide PPC of beide Intel ), kun je ook een volledige kloon maken met een programma als SuperDuper of Carbon Copy Cloner. Maar die programma’s wissen wel eerst de schijf van de machine waar je het heen gaat kopiëren, dus zorg wel eerst dat alles ook echt op die andere machine staat.

[quote:fa8b75ee97="unSOUND"]Maar als het dezelfde soort machines zijn ( Dus beide PPC of beide Intel ), kun je ook een volledige kloon maken met een programma als SuperDuper of Carbon Copy Cloner. Maar die programma's wissen wel eerst de schijf van de machine waar je het heen gaat kopiëren, dus zorg wel eerst dat alles ook echt op die andere machine staat.[/quote:fa8b75ee97] Heb Carbon Copy Cloner een keer gebruikt om data naar een nieuwe harddrive te kopiëren. Nadat ik dat gedaan had en de schijf gewisseld had was er niks aan de hand maar bij de smc firmwareupdate ontstonden er problemen met instellingen op de harddrive waardoor ik die update niet kon installeren.

Heb na de lancering Snow Leopard gekocht en ook hier het probleem met instellingen op de schijf.
Voordat ik Snow Leopard kon installeren moest ik de schijf formatteren dus heb ik een backup gemaakt met TimeMachine en een schone installatie er op gezet. Extra werk dus en ik kon een update niet meer uitvoeren die wel steeds weer terug kwam in de lijst met updates.