Macintosh HD plotseling leeg?

Als ik in de finder klik op Macintish HD, dan laat hij plotseling geen icoontjes meer zien en zegt hij onderaan '0 onderdelen'

Als ik een nieuwe gebruiker aanmaak dan laat hij wel de inhoud van de Macintosh HD zien. Heel vreemd.

Heeft er iemand een idee 1. Hoe dit komt? en 2. Hoe ik dit oplos? (Bevoegdheden zijn reeds hersteld)

Heel af en toe heb ik dat ook wel eens als ik een venster open. Dan blijft de inhoud gewoon leeg, terwijl er toch bestanden in staan. Hoe het komt weet ik niet, maar als ik het venster sluit en dan weer opnieuw open krijg ik wel de bestanden te zien.

Mac terug opgestart en alles stond er terug. Bizar hé

heel vreemd! ik heb weleens gehad dat ik niet meer kon slepen...

Dat heb ik ook wel eens. De eerste keer is dat natuurlijk schrikken totdat je er achter komt dat het gewoon een (tijdelijke) traagheid is. Soms duurt het even voordat de Finder een overzicht heeft van wat er allemaal in een map of schijf te vinden is, misschien is ie dan even met zichzelf bezig. Als je even geduld hebt komt het er meestal wel. Ik weet niet of het iets te maken heeft met indexeren.

Ik ben zo'n iemand die altijd maar 'permissions' en 'DiskWarrior' roept. Meestel helpt dat ook 8) Hebben jullie dat al geprobeerd? Wellicht een index-issue?

Draai je Tiger? Ik had het namelijk ook, bleek dat hij bezig was met indexeren van mijn HD en iPod :P

De hele inhoud van een HD dus ook van mappen wordt door een index bijgehouden. Vandaar dat de finder of sherlok en ook spotlight zo snel bestanden kan opzoeken als de schijf volledig is geindexeert. Het kan wel eens voorkomen dat de index van een map niet goed wordt gelezen, en dus lijkt het dat deze inhoud niet bestaat. Als het vaker voorkomt dan kun je het beste de hele schijf een keer opnieuw laten indexeren. Je hoeft hierbij niet bang te zijn dat de inhoud wordt gewist.