macintosh HD uitwerpen?

niet dat ik het ga proberen maar gewoon ter info: wat gebeurt er als je de macintosh HD uitwerpt?

??? uitwerpt ???

Dat kan niet...

Je kan hem naar de prullenbak slepen maar er gebeurt niks, zou ook niet mogelijk zijn.

ehe ja ik zie het maar ja ik wou het gewoon weten eh :)

HD uitwerpen lijkt me een leuke. Slaat wel een akelig gat in de pc.... :D

Wanneer je een partitie in de prullenbak gooit verdwijnt het hele fysieke volume (incl. eventuele andere partities). Wil je een enkele partitie unmounten, dan kan dit met het schijfhulpprogramma. Daar kun je verwijderde schijven ook weer mee activeren. De opstartpartitie kun je nooit unmounten. Een van de andere partities, op het fysieke apparaat met de opstartpartitie, naar de prullenmand slepen kan dus ook niet.

Dan geeft 'ie de melding:

[quote:77e3f3d65d]De schijf ‘iMac’ is in gebruik en kan niet worden verwijderd - sluit een of meer programma’s en probeer het opnieuw[/quote:77e3f3d65d]

Dus…

rare belgen.... :wink:

als je harde schijf naar de prullenbak sleept, dan unmount het. Achteraf kan je het weer laten weergeven met de schijfhulpprogramma.

Alleen… ik zie de nut daarvan niet: schijf uitwerpen… dit is toch nodig om je OS te laten draaien

[quote:8e24240d6d="H@roldBeer"]als je harde schijf naar de prullenbak sleept, dan unmount het. Achteraf kan je het weer laten weergeven met de schijfhulpprogramma.

Alleen… ik zie de nut daarvan niet: schijf uitwerpen… dit is toch nodig om je OS te laten draaien[/quote:8e24240d6d]

Het kan dus ook niet… Je kan geen schijven uitwerpen die in gebruik zijn (ook geen CD’s als je bijvoorbeeld een bestand ervan hebt openstaan)

gewoon volharden.... heb gehoord dat ie na 1345x uit de cdrom la komt

[quote:1b4356adf5="H@roldBeer"][quote:1b4356adf5="Nikita"]als je harde schijf naar de prullenbak sleept, dan unmount het. Achteraf kan je het weer laten weergeven met de schijfhulpprogramma.

Het kan dus ook niet… Je kan geen schijven uitwerpen die in gebruik zijn[/quote:1b4356adf5]

Alleen… ik zie de nut daarvan niet: schijf uitwerpen… dit is toch nodig om je OS te laten draaien[/quote:1b4356adf5]

Volgens mij heb ik het hele circus hierboven uitgebreid beschreven, maar het kwartje valt nog niet helemaal (zit zeker niet meer in de portemonaie en de belgen hebben er helemaal nog nooit van gehoord :mrgreen: ?!) Van andere fysieke schijven dan degene met je opstartpartitie kun je prima partities (harde-schijficonen) naar de prullenmand slepen. Wil je losse partities trashen, zonder de partities die op de zelfde fysieke harde schijf staan: Schijfhulpprogramma!

[quote:1b4356adf5=“H@roldBeer”](ook geen CD’s als je bijvoorbeeld een bestand ervan hebt openstaan)[/quote:1b4356adf5]
Dit hangt vooral ook af van het programma dat de boel opent. Gelukkig laten op OS X veel programma’s hun documenten in geopende toestand ‘los’ (adobeprogramma’s, veel apple-pakketten). De partities waar documenten van deze programma’s op staan zijn gewoon te trashen tijdens gebruik van de daarop staande documenten.

Dit i.t.t. tot het erg hardnekkige vasthouden onder Windows. OS 9 was echt superrelaxed wat dit betreft. Helaas is dit in Windows of OS X nog steeds niet aan of uit te zetten, als niet netwerk-user wil ik graag altijd overal en altijd bij kunnen. Geen gezever over rechten en in use graag.
Als iemand een tooltje weet wat documenten altijd in een niet bezette toestand weet te houden: uiterst welkom, wil ik graag voor betalen.

[quote:29bff2313f="lowfi"]gewoon volharden.... heb gehoord dat ie na 1345x uit de cdrom la komt[/quote:29bff2313f]

LOL ROFLMAO PMSL

[quote:1e3312de7f="vikking"]niet dat ik het ga proberen maar gewoon ter info: wat gebeurt er als je de macintosh HD uitwerpt?[/quote:1e3312de7f] Als je em naar de Trash sleept gebeurt er niets en in Disk Utility kan je de Unmount functie niet eens gebruiken. Het systeem heeft het station nodig daarom is deze functie uitgeschakeld, het kan wel als je vanaf een andere schijf opstart.

[quote:1e3312de7f=“lowfi”]gewoon volharden… heb gehoord dat ie na 1345x uit de cdrom la komt[/quote:1e3312de7f]
Ja! Dat kan heel goed kloppen. Gewoon het systeem negeren en vrolijk door gaan. :lol:

ik heb het zelfde probleem gehad ik kon mijn harde schijf er niet uitwerpen als ik hem op mijn prullenbak sleepte

na heel lang zoeken had ik een web site gevonden waar het wel mogelijk was

kijk er eens naar en ik hoor wel of je het werkt bij mij werkte het perfect

http://home.tiscali.nl/bagyva40/pagina.html

bij windows zit een functie daar denken ze gewoon aan goed he van windows :stuck_out_tongue:

http://websitemaker.kennisnet.nl/ashwant/1023465/963080.gif

[quote:c18ca0ef51="vikking"]niet dat ik het ga proberen maar gewoon ter info: wat gebeurt er als je de macintosh HD uitwerpt?[/quote:c18ca0ef51]

Ligt vast aan de leeftijd, hij is zelf nog niet zolang geleden uitgeworpen.

[quote:c6b38516b5="dennie"]ik heb het zelfde probleem gehad ik kon mijn harde schijf er niet uitwerpen als ik hem op mijn prullenbak sleepte

na heel lang zoeken had ik een web site gevonden waar het wel mogelijk was

kijk er eens naar en ik hoor wel of je het werkt bij mij werkte het perfect

http://home.tiscali.nl/bagyva40/pagina.html

bij windows zit een functie daar denken ze gewoon aan goed he van windows :stuck_out_tongue:

http://websitemaker.kennisnet.nl/ashwant/1023465/963080.gif[/quote:c6b38516b5]

Wel handig om dode links te plaatsen

[quote:0e0592bea5="Petje"]Wel handig om dode links te plaatsen[/quote:0e0592bea5]

Bij mij doen ze het anders gewoon hoor… :?