Beste forumleden,
Recentelijk heb ik een antieke Macintosh Plus 1MB gekocht inclusief Apple 40SC externe harde schijf. De eerste paar dagen werkte het geheel prima en startte de Macintosh probleemloos op vanaf de harde schijf.
Sinds een paar dagen begon deze echter te haperen tijdens het opstarten, en laatst kon de Macintosh helemaal geen verbinding meer maken met de harde schijf om op te starten. Ze gaan beide wel aan, maar de harde schijf begint een aantal keer te tikken als ik deze inschakel en de Mac wil er niet mee verbinden. Gisteren ging daarnaast ook het scherm uit na een aantal keer flikkeren nadat de harde schijf niet gevonden werd en het teken voor de floppydisk in beeld kwam. Ik heb de harde schijf al opengemaakt om te kijken of er misschien een draadje loszat, maar dat bleek niet het geval. De ventilator werkte ook en de harde schijf lijkt te draaien, maar het tikken gaat tijdens het opstarten door en er wordt maar geen verbinding mee gemaakt.
Ik heb niet veel ervaring met antieke Macs (dit is mijn eerste echte Macintosh), dus ik zou graag willen weten wat ik kan doen om de Mac weer goed te laten werken en waar het probleem aan ligt. Het is voor mij geen probleem de Mac bij een reparateur te brengen mocht er iets mis zijn dat ik zelf niet kan doen, dus als jullie daar suggesties voor hebben dan hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!