macmini koppelen aan imac g4

ik vroeg me af of ik een macmini kan koppelen aan mij imac g4 zodat ik daarvan het toetsenbord en beeldscherm kan blijven gebruiken. Ik wil die macmini dan gebruiken voor dvd en dataopslag. Iemand enig idee hoe dat dan werkt?

Kan via Target disk mode.

Koppel je mini aan je iMac met een firewire kabel. Start je mini op met de T van Je mini ingedrukt. Er verschijnt dan een logo op je Imac. Daarna kan je t toetsenbord afkoppelen van je mini. Klaar. Je kan dus met een toetsenbord alles doen.

Ik denk dat je iets duidelijker moet uitleggen wat je precies wilt, simmering. Met name wat je bedoeld met "gebruiken voor dvd"

Boekeloo’s manier is prima, en zorgt ervoor dat je MacMini als harddisk verschijnt op de desktop van je iMac. Ik geloof echter niet dat je dan bij de dvd-speler van de mini kan.

Tweede mogelijkheid is een router kopen, en de schijf en dvdspeler van de MacMini sharen. Dan kun je daar dus via het netwerk bij vanaf je iMac.

Derde mogelijkheid is een zogenaamde KVM-switch te kopen, waarmee je dan het gebruik van je muis/toetsenbord/monitor kunt schakelen tussen je iMac en je MacMini. Da’s denk ik het handigst, want dan kun je beide computers volledig gebruiken, zonder een tweede monitor te hoeven kopen (en muis en toetsenbord).

De eerste 2 manieren zorgen er alleen voor dat je je mini gebruikt als externe harde schijf, en da’s in verhouding een dure oplossing. Dan had je in plaats van een MacMini te kopen beter een gewone externe firewire/usb schijf kunnen aanschaffen.

[b:a508765b7c]edit:[/b:a508765b7c] Een combinatie van een KVM-switch en een router/netwerk is natuurlijk helemaal top.
[b:a508765b7c]edit2:[/b:a508765b7c] Ik zie in een ander topic dat je al een router hebt. Gewoon sharen dus (systeemvoorkeuren>delen)

4e mogelijkheid: Apple Remote Desktop installeren: http://www.apple.com/remotedesktop/ Niet echt snel, maar het werkt.

[quote:a04d2692d4="draaischaap"]4e mogelijkheid: Apple Remote Desktop installeren: http://www.apple.com/remotedesktop/ Niet echt snel, maar het werkt.[/quote:a04d2692d4] Of de gratis variant: VNC. In Systeemvoorkeuren > Delen kun je aanzetten dat je een Mac via VNC mag benaderen. Hoef je op een andere Mac alleen nog maar een VNC programma te installeren en je bent klaar.

@macpro: en ik las notabene nog zelf op de website van Apple dat Apple Remote Destop ook VNC ondersteunt. Waarschijnlijk te laat op de middag om te bedenken dat je dan net zo goed VNC zou kunnen installeren. Ik heb m'n piek niet om half zes... :o

In feite wil ik de macmini volledig kunnen gebruiken, ik bedoelde dat ik dan extra een dvd speler heb ``(nu niet) en extra backup, eventueel wil ik hem als server gebruiken, maar dat is van later zorg. wat ik dus nu begrijp is dat ik het beste een kvm-switch kan kopen om de macmini optimaal te kunnen benutten.

Ehhm... een KVM-switch heeft totaal geen zin in dit geval. Je kunt hiermee niet het beeld van de Mac Mini naar de iMac overzetten.

KVM is handig als je twee desktops hebt, en één losse monitor.

VNC of Remote Desktop bieden de beste oplossing in deze situatie.

Verdomme, ik kak al in voor vijf uur. PeterMeeuwsen heeft gelijk. Een iMac heeft inderdaad een ingebouwde monitor, was ik even vergeten. :innocent: