macmini op grote lcd aansluiten

Ik wil een macmini op een sony 46 inch full HD tv aansluiten en dan zo naar `Blu ray films kijken via vlc ofzo. Werkt dit, weet iemand dit?

Chander

wat voor macmini heb je?

Even een DVI naar HDMI kabel kopen, en je bent in business. (En nog een audio kabeltje erbij.)

[quote:1f597c3a49="Chander"]Ik wil een macmini op een sony 46 inch full HD tv aansluiten [/quote:1f597c3a49]

JA, geen probleem

[quote:1f597c3a49=“Chander”]en dan zo naar `Blu ray films kijken via vlc ofzo. Werkt dit, weet iemand dit?[/quote:1f597c3a49]

NEE, mac mini’s hebben geen blue ray speler aan boord

Via VLC.

ik denk dat hij bedoelt, blueray rips afspelen?

De Core Duo Mac mini's (dus vanaf de 1,66 GHz) kunnen 720p HD prima afspelen. Voor full HD (dus 1080p) heb je eigelijk een Core 2 Duo op 2 GHz nodig om alles vloeiend af te kunnen spelen (het huidige topmodel dus).

Als het je met name om HD content te doen is, en je hebt nog geen Mac mini, moet je je inderdaad ernstig afvragen of dat wel de beste keuze is. Voor minder geld koop je een apparaat wat aanzienlijk meer afspeelt, bv een [url=http://www.wifisound.nl/catalog/popcornhoura110mediatank-p-467.html]PopCorn Hour[/url] of een [url=http://www.wifisound.nl/catalog/tvixhdm4100shgratishdmikabel-p-202.html]TViX HD M-4100[/url].

Met de juiste codecs op je mini ben je al een heel eind onderweg, en VLC slikt van zichzelf ook al een heleboel formaten. Als 'ie nou een AppleTV op het oog zou hebben, zou het een heel ander verhaal zijn :wink:

[quote:d28be634d4="Nikita"]Met de juiste codecs op je mini ben je al een heel eind onderweg...[/quote:d28be634d4] Inderdaad, dan is het eerste gat van € 499 (of € 699) reeds geslagen. ;-)

Inderdaad met VLC gaat het prima.

Vriend van me heeft zo’n set neergezet onlangs.
Macmini (core2duo etc.etc.) + 500 GB hdd eronder (zelfde stijl als MacMini, van Iomega)

Sofacontrol geïnstalleerd, en je kunt met je afstandbediening VLC (en nog veel programma’s) bedienen.
Werkt vlekkeloos. Je kunt VLC opstarten, bestand kiezen, afspelen, geluids-spoor kiezen evenals ondertiteling etc.etc.
Gaaf hoor.

Hij gebruikt Frontrow voor bijvoorbeeld DVD afspelen of iTunes (gedeeld), podcasts etc.etc.
VLC voor .mkv files of .m2ts files.
Gaat als de brandweer!
Ik ga zelf binnenkort ook zo’n set neerzetten. Geniaal van Apple (en wat hulp tooltjes) :wink:

Groeten,

marcel

Dank voor alle reacties. Ik moet die macmini nog kopen, maar weet nu veel meer! Ik denk aan een 46 inch sony. Type 46W4500 Gaat dit werken? En ik speel dan tzt de bluray rips af vanaf mijn harde (externe)schijf...

Groeten Chander

Die Sony gaat het gewoon op werken.

ik (persoonlijk) zou een firewire schijf nemen, als externe harddisk, maar dat ben ik (heb alles firewire hier)

Groeten,

marcel

De Iomega heeft FireWire.

Kijk ook eens naar Plex. Die gebruik ik de laatste tijd voor HD x264 films, werkt veel soepeler dan VLC bij het afspelen.

[quote:7393a97f5e="Nikita"]Voor full HD (dus 1080p) heb je eigelijk een Core 2 Duo op 2 GHz nodig om alles vloeiend af te kunnen spelen (het huidige topmodel dus).[/quote:7393a97f5e] En zelfs een Core 2 Duo 2,0 GHz is niet voldoende voor sommige HD films. Zo heb ik hier de gehele serie van Planet Earth in 1080p en deze kan ik [u:7393a97f5e]niet[/u:7393a97f5e] vloeiend afspelen in VLC (ook niet in QuickTime trouwens) op een iMac Core 2 Duo 2,4 GHz. Heeft waarschijnlijk te maken met de bitrate en het soort coderingsproces waarmee het bestand is gemaakt.

dan stel ik ook maar mijn vraagje hier.

Ik heb een Panasonic 32 inch HD ready televisie. Hierop zit een xbox 360 aangesloten via Component en een PS3 via HDMI.

Nu heb ik nog een HDMI poort over. dus kan ik een DVI naar HDMI kabeltje tussen mijn mac mini en mijn tv steken?

heb ik de component aansluiting ook nog nodig voor het geluid van de mac mini naar de tv?

[quote:5f39d5102e="sven-"]En zelfs een Core 2 Duo 2,0 GHz is niet voldoende voor sommige HD films. Zo heb ik hier de gehele serie van Planet Earth in 1080p en deze kan ik [u:5f39d5102e]niet[/u:5f39d5102e] vloeiend afspelen in VLC (ook niet in QuickTime trouwens) op een iMac Core 2 Duo 2,4 GHz. Heeft waarschijnlijk te maken met de bitrate en het soort coderingsproces waarmee het bestand is gemaakt.[/quote:5f39d5102e]

Kan net zo goed aan je tv liggen… als die geen 24p kan afspelen. Ik heb de serie op Blu ray gekocht, maar omdat mijn Bravia (40" full HD) nog geen 24p ondersteund, zie je af en toe het beeld zacht bibberen. Niet altijd, alleen met bepaalde langzame camera pans in combinatie met grote vlakken in beeld, zoals een berg wand wat een groot deel van het beeld vult.

In aanvulling op bovenstaande zou ik graag willen weten of de audio van de mac mini ook 5.1 of 7.1 aan kan.

[quote:f8f631d457="sven-"]En zelfs een Core 2 Duo 2,0 GHz is niet voldoende voor sommige HD films. Zo heb ik hier de gehele serie van Planet Earth in 1080p en deze kan ik [u:f8f631d457]niet[/u:f8f631d457] vloeiend afspelen in VLC (ook niet in QuickTime trouwens)[/quote:f8f631d457] Dan is de film vrijwel zeker in H264 opgenomen, en dat leunt meer op de GPU dan op de CPU. Enige oplossing is een alternatieve decoder die het anders verdeelt, de open-source versies van de H264 plugin zijn bijvoorbeeld een stuk lichter.

[quote:f8f631d457=“SuryaRoy”]In aanvulling op bovenstaande zou ik graag willen weten of de audio van de mac mini ook 5.1 of 7.1 aan kan.[/quote:f8f631d457]
5.1 kan in ieder geval, maar alleen via de optische uitgang.