MacMini start niet op na invoeren password in inlogscherm

Vaaaaggggg. Mac draait onder Tiger en heeft nu iets nieuws. Bij opnieuw opstarten werkt alles tot het inlogscherm. Als ik het password invul en op enter druk gebeurt er niks meer, hij blijft op het inlogscherm staan. Airport werkt wel en kan de disk via een andere Mac wel zien. Any ideas?

junoburger schreef : [quote:32db8fd937]Vaaaaggggg[/quote:32db8fd937] Ja dat is het wel ja :grrr:

[quote:488fa4f3e0="Corneel"]junoburger schreef : [quote:488fa4f3e0]Vaaaaggggg[/quote:488fa4f3e0] Ja dat is het wel ja :grrr:[/quote:488fa4f3e0]

Ja maar daar heeft 'ie niks aan… :roll:

Anyways… Schudt het inlogscherm als je op OK of Log in hebt gedrukt? En heb je dit sinds je Tiger hebt geïnstalleerd of kon je eerst wel gewoon inloggen met Tiger? En heb je nog de standaard 256 MB ram of heb je het geüpgrade? Ik heb gehoord van verschillende mensen dat Tiger nogal stroperig werkt met maar 256 MB…

er gebeurt helemaal niks?? geen foutmelding? geen draaiend ietsje? je drukr op enter en dan...niets??

mss moet je em een keer safe opstarten: shift ingedrukt houden?

er zit 1Gb in dus genoeg RAM. Geen beweging, ik heb geluisterd of de HD draait en die draait wel.....

[quote:568e93ee7c="junoburger"]er zit 1Gb in dus genoeg RAM. Geen beweging, ik heb geluisterd of de HD draait en die draait wel.....[/quote:568e93ee7c]

Dan zou ik zeggen: documenten backuppen en Tiger opnieuw installeren, Clean Install wel te verstaan.

Heb je al geprobeerd in Single User Mode op te starten (herstarten, direct daar cmd-s ingedrukt houden) en daarna het commando fsck -y gedraaid? (Net zolang achter elkaar fsck -y draaien totdat de melding **** FILE SYSTEM WAS MODIFIED **** niet meer verschijnt. Hierna type je reboot om te herstarten). Dat moet de truc wel doen.

Anders: als je bij het inloggen ervoor hebt gekozen om naam- en wachtwoordvelden weer te geven, kun je proberen als System Administrator in te loggen (met het wachtwoord van de hoofdgebruiker).
Als dat lukt zul je een nieuwe account moeten aanmaken en bestanden kopieren (als root user kun je in alle user-mappen).

ik wilde de laatste tip proberen maar kan het commando dat je voorstelde niet intypen, waarschijnlijk omdat ik een Bluetooth keyboard heb dat ie niet herkend in deze fase van het opstarten? Ik heb je anndere tip geprobeerd maar krijg in het opstart scherm geen mogelijkheid om als SysAdm in te loggen, alleen onder mijn eigen naam.