Macofiel

Hoi allen,

Verleden week berichte ik over mijn ervaring als switcher van een PC naar de Mac Mini.

Deze week is het allemaal nog veel erger.
Het macvirus heeft me gegrepen, en de mini werkt als een speer.
maarja, het is wel een mini. niet dat die dan niet meetelt, maarja, ik kom natuurlijk ook wel eens
in de apple-store.

Ik had de Imac G5 al gezien op de site, en in een presentatie enzomaar in het echt is deze
machine veel en veel mooier… :slight_smile:

Dus, ik heb de stoute schoenen aangetrokken, en ik heb gisteren een Imac G5 20 inch opgehaald bij een Mac reseller (Raf Amsterdam). die was op voorraad, heb een hekel als ik moet wachten.
en bij de apple store duurde het minimaal 4 dagen.

Maar hij is helemaal super. Supersnel, lekker groot scherm, en qua vormgeving is het helemaal het einde, vindt ik dan.

ook nu weer, uitpakken, neerzetten, aansluiten (toetsenbord en muis) en aanzetten.
na 10 minuten ofzo kon ik alweer ‘werken’ ermee.
Helemaal super gewoon.

Daarna weer software-update, dat duurt dan wel ff hoor…
Maar goed, daarna kon ik weer vrolijk verder… :slight_smile:

helemaal spectaculair is het, oftewel: Mactastic (fantastic)
:slight_smile:

I am in heaven…

Maar goed, als je de 2 naast elkaar zet, de Mac Mini en de Imac G5 1.8 Ghz
dan is die Mac Mini echt niet slecht hoor, qua performance.

Nou in ieder geval ben ik een hele blijde Mac gebruiker.

Groeten,

Marcel

Gefeliciteerd!

Ik ga hem morgen halen kan niet wachten! Je hebt toch niet die van mij stiekum meegepikt he? :lol:
Veel plezier ermee ik zal morgen waarschijnlijk ook wel een joepie post neer gaan zetten!

proficiat ;)

heb je er bij de dealer ook extra ram laten in steken (standaard 256MB is wat weinig voor OSX)? dan werkt ie als 2 speren :wink:

Precies wat Apple wil met de Mac mini he. :D

Sjips

in de opwinding was is vergeten te vertellen dat ik er ‘natuurlijk’ meteen 256 Mb bij gekocht heb.
maar, die heb ik er wel zelf ingestoken.
kostte me anders 25 euries, en ik had begrepen dat het niet moeilijk is/was.
ik ben natuurlijk wel wat gewend met een PC.

en inderdaad, een kind kan de was doen. aan de onderkant (bij de speakers / ventilator)
zitten 3 schroefjes. even losdraaien (eruit kunnen ze niet) dan de achterkant eraf halen
ram in de bank doen die nog leeg is, en sluiten de handel.

ik had hem op het schuimpapier neergelegd waarin de Imac verpakt zit, op de bank. niet zo
gevaarlijk dus… :slight_smile:

Pixm… Hmmm… staat wel op de doos, wordt opgehaald door Pixm.
alleen de kleine lettertjes staat: of diegene die eerder is :wink:
ik hoop dat je net zo enthousiast bent als ik, want het is wel een Monster…

hij is gaaf, gaaf, gaaf, gaaaaaaaaaaffffffffffff

apple bedankt voor deze gave spullen…

marcel

Heel veel plezier met je iMac :)

Ps. Ik zag als titel van deze topic "macofiel’ staan en denk WTF, wie gebruikt er mijn nickname? LOL

hi Mac-ofiel.... ;-)

LOL
wist ik niet, maarja, ik kon mijn gevoel ff zo snel niet anders omschrijven. :slight_smile:

Marcel

Maarreh, heb je nou een Mac mini en een iMac? Beetje raar eigenlijk, geen laptop? Draagbaar zijn ze alletwee wel, maar toch. Veel plezier in geval. Je werkt nu met je computer, in plaats van aan je computer. :wink:

En wat nou met de mini? Wordt die nu na trouwe diensten als een slaaf verkocht aan de hoogste bieder? :cry: Burp wordt een beetje emotioneel

De Mini..... die blijft :P

Mijn vrouw had een laptop, en ik heb de mini aangeboden (lees door de strot geduwd)

de laptop leaves the building…
dus 1 huishouden, 2 mac’s :slight_smile:

Bye bye Bill…

Marcel

Dit is allemaal gebeurd in 2 weken? Dan ben je echt gegrepen door het Mac virus. :wink:

Leuk om je verhaal te lezen. Ik krijg volgende week mijn Mini. Ik hoop echter niet voor mijn portemonnee dat mij hetzelfde gaat overkomen.

[quote:7fd5ff0baa="gruiter"]...Ik hoop echter niet voor mijn portemonnee dat mij hetzelfde gaat overkomen.[/quote:7fd5ff0baa] Tja, voor dat virus (een lege portemonnee) hadden ze je hier nog niet gewaarschuwd :evil: Maar op termijn zie dat 'n Mac alleen maar geld opleverd :D

edit

Dank dank.

Ik begin er al aardig op thuis te raken, dus gaat helemaal goed komen.
Voorlopig gebruik ik de Imac voor mijn digitale camera, internetten.
langzamerhand steeds meer inzetten. Misschien website maken ofzo :slight_smile:
moet nog veel leren…
maarja, het begin is er… :slight_smile:

Marcel