Ook al is de naam van het nieuwe besturingssysteem voor OS X nog niet eens bekend, ik vraag graag aan jullie wat er in zou moeten komen.
Wil je meer wisselwerking met iOS 10 of wil je dat juist niet?
Moet het beter draaien op ‘gewone’ harde schijven?
Mag het eindelijk echt fatsoenlijk games gaan ondersteunen?
Wil je betere beveiliging?
Er is natuurlijk van alles en nog wat te bedenken, maar bedenk eens wat andere besturingssystemen hebben geleerd van OS X of juist andersom.
Het hoeft er uiteindelijk allemaal niet in te komen natuurlijk, het gaat er om dat we kunnen zien welke ‘features’ het meest gevraagd zijn.
Dit onderwerp gaat dus niet om geruchten en dergelijke, maar je mag deze natuurlijk wel noemen als daar functionaliteit in zit die je graag in het uiteindelijke OS wilt zien.
Ik denk dat de core2duo Macs niet meer ondersteund zullen worden en enkel de Macs vanaf i5.
Verder wil ik minder bugs en meer ondersteuning voor continuïteit.0
Mail: dat je sidebar items weer kunt verplaatsen in je eigen volgorde.
NightShift mode uit iOS mag ook wel standaard in OS X gebouwd worden.
Menublak: optie om 3rd party menubalk items in je eigen volgorde te plaatsen zodat deze onthouden worden na herstarten van je computer.
Contacten: betere globale avatar support op contacten, als je je abonneert op nieuwsbrieven dan loop je niets anders te doen dan plaatjes ( bedrijfslogos ) aan de contacten te koppelen zodat je niet continue tegen die lelijk grijze/witte letters aan zit te kijken. Gewoon een aantal diensten inbouwen, zoals iCloud, Gravatar, Apple touch icons van het domein. Als dan geen van al deze diensten is geactiveerd op het domein > pas dan deze lelijke grijze cirkels met de witte letters. Zo’n beetje elke 3rd party mail app werkt al op deze manier.
Dat bij mij de deze bug eruit gehaald wordt:
Mijn iPad bevriest bij het inloggen met een code. Moet het nu zonder inloggen doen.
(de “Genius”(!!)bar in de A’damse Apple Store wist er geen raad mee, constateerde niets)
Ik ga mee met Jordi99
1.Touch ID
2.Night Shift automatisch werkend volgens de lichtsterkte in de omgeving van de mac
3.Siri , ook Vlaamstalig
4.Mogelijkheid om documenten uit te wisselen met iOS toestellen zoals in een normaal bestandsbeheer (slepen tussen schijven, SD kaartjes , USB sticks), zonder tussenkomst iTunes of iCloud
Als we dan toch die pad opgaan, dan wil ik Siri aan kunnen spreken zoals ik in het dagelijks leven tegen andere mensen praat (d.w.z. in m’n eigen dialect) in plaats van ineens ABN te moeten gebruiken alsof ik in Holland op bezoek ben. Liever zie ik dan ook dat Apple moeite doet om OS X weer terug te krijgen naar de stabiliteit van, laten we zeggen, 10.4–10.6.
&Jakko
Ik bedoel daar niets anti-Nederlands mee.
Ik bedoel , ook Vlaamstalig , met een vlaamklinkende stem , zoals dat nu ook op de iPad en iPhone al bestaat.
Voor een Vlaming is alles nog steeds beter verstaanbaar in de eigen “vorm” van het Nederlands , waarin toch een heel pak woorden en klanken voorkomen die men enkel in het zuiden gebruikt. Dit is geen waarde-oordeel over wat het best of het mooist is.
Vergelijk met Engels . Amerikanen dubben zelfs Engelse films omdat “dat” Engels hun niet zo vertrouwd in de oren klinkt. Zij spreken toch ook dezelfde taal.
Je kan dat niet vergelijken met een dialect. Zowel de Siri die de Vlaams versie spreekt als de Siri die de Nederlands versie spreekt spreken beiden de juiste vorm van de Nederlandse standaardtaal ( dus ik spreek hier ook bewust niet over een Vlaamse taal ,want we spreken allebei Nederlands)
En hetgeen je zegt over stabiliteit , wil ik best als punt 5 bij mijn lijstje voegen.
Bwa, sedikit was niet helemaal fout hoor,… bij de lancering van de iPhone zei wijlen Steve Jobs, “iPhone runs OS ten,…” iOS is dus qua fundament OSX, Voor de mensen die van een beetje nostalgie houden… linkje
Doorscrollen naar 8:44 Tot zover mijn nutteloze bijdrage…
Wat wil ik anders zien in de nieuwe versie van OSX/MacOS,…
verbetering van continuïteit
de WiFi problemen (waar ik wel geen last van heb, maar vele anderen wel)
vlugge(re) behandeling van bugfixes inzake security
Niet alleen voor Vlamingen, hoor. Soms moet ik ook even nadenken voordat ik begrijp wat iemand van een andere kant van Nederland nu precies zegt, ook al spreken ze ABN.
Ik wil nog altijd graag de Spaces & Exposé terug van Snow Leopard.
Ik gebruik momenteel TotalSpaces2 op Yosemite, maar ik zou erg blij zijn als ik dit ook in (mac)OS (X) 11 / 12 kan gebruiken.
Ondersteuning voor meer videogames (door gebruik te maken van Metal) lijkt me ook leuk, maar dat lijkt me wat lastiger te implementeren.
Niet elk jaar een ‘upgrade’ / ‘update’.
Natuurlijk scrollen voor de trackpad, maar tegelijkertijd gewoon scrollen voor de muis. (Ja, ik gebruik een gewone muis. Alleen scrollt deze nu dus de verkeerde kant op.)
iTunes in stukken gehakt, zodat je meerdere losse programma’s hebt en je niet overal iTunes meer voor nodig hebt.
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar als er nu iets mis zou zijn, belemmert dit ook de functionaliteit van de rest van het programma.
Dat Spaces ooit nog terug zal komen kun je wel vergeten… De persoon die dat ooit bedacht heeft zou een standbeeld voor de deur bij Apple moeten krijgen, zo groot en breed midden op het pad dat iedereen minsten 7 minuten bezig is om dat beeld te ontwijken.
Er zijn zoveel van dat soort kleine dingen waar je je bij afvraagt WAAROM! en FUCK YOU Apple! Ze zijn niet mega belangrijk dat je er voor een andere computer koopt maar het zijn wel van die kleine dingen die je elke keer weer prikken als een speld. Even zo van… prik. en dan denk je weer, kut ja, ooit werkte dit zo extreem fijn en vooral simpeler.
Hier nog zo’n dingetje waar ik bijna elke keer als ik mijn Mac opstart bij denk, waarom mag ik niet eens een potje komen vechten op kantoor bij Apple. Gewoon even met een aantal developers die de credits voor dit soort dingen opstrijken samen in een vergaderruimte, stoelen en tafels eruit en dan is het gewoon boksen en mokerslagen uitdelen totdat iemand naar de tandarts moet.
Als je het over Spotlight hebt, stoor ik me meer aan dit:
Je begint de naam van een programma te typen, na een paar letters vult hij het aan en verschijnt het icoontje ervan aan de rechterkant, maar als je net te lang wacht met op Return drukken verdwijnt het icoontje weer en komt er een blanco venster onder. Op dit moment heeft drukken op Return geen zin ondanks dat de aanvulling er nog altijd staat, maar als je wacht tot het icoontje weer verschijnt (bijvoorbeeld na nog een letter in te drukken) en dan snel op Return drukt opent het wel. Dit soort flauwekul was er niet voor 10.10: toen werkte programma’s starten via Spotlight gewoon naar behoren.