MacOs 9 op nieuwe G5??

Draait MacOs9 nog steeds op de nieuwe G5. Ik kan het niet op de Applesite vinden. En dan zal opstarten in 9 niet meer gaan. Maar misschien wel de Classicomgeving, dit ivm met het calibreren van m'n Barco. (PC321) (Software Calibrator 4.9 draait alleen onder 9)

Michel

opstarten in 9 kon toch al niet meer met de "oude" G5's?

Dat klopt maar in Classic (draaiend onder Panther) werken misschien nog wel??

Dat zal denk ik ook altijd zo blijven. Zou een domme zet zijn om het helemaal uit te bannen.

Classic blijft gewoon in Panther draaien, ook op de nieuwe G5. Je moet je alleen wel goed laten informeren over de mogelijkheden het scherm te calibreren. De schermbesturing in classic is helemaal door OSX overgenomen. Weet dus niet of je met je calibrator er mee kunt werken...

hey,

Die Barco software is aan de praat e te krijgen hoor.
Het probleem zat hem in de aansturing van de calibrator zelf, maar dat is opgelost

greetzz

Da's mooi, zou toch zonde zijn...

Aan ateazz. Hoe dan is versie 4.9 in MacosX aan de praat te krijgen?

hmm het is al weer ff geleden, details ben ik kwijt, weet ook niet meer welke versi het was. de truc zit em volgens mij, oip welke poort dat je die calibrator aansluit, mag geen wacom aanhangen en dan werkt ie volgens mij via classic.

greetzz en suc6

Ik heb een wacom hangen en de software draait goed in Classic omgeving. Maar ik dacht even dat je een oplossing had om direct onder MacOsX te draaien. Behalve een nieuwere Barco kopen met de nieuwere software (versie 5), die helaas niet voor de PC 3.. serie geschikt is.

In ieder geval bedankt voor de bijdrage