MacOS 9: print.window()?!?!?!?

Wie heeft er een stukje javascript waarmee ik op een website een pagina kan laten printen? (print.window()). Moet werken onder OS 9 en explorer.

Kan alleen oplossingen vinden voor explorer onder OS X

Joost

Is het niet window.print() ?

Volgens mij zou deze het wel moeten doen: [code:1:a368b5a48d] <script language="Javascript">

/*
This script is written by Eric (Webcrawl@usa.net)
For full source code, installation instructions,
100’s more DHTML scripts, and Terms Of
Use, visit dynamicdrive.com
*/

function printit(){
if (window.print) {
window.print() ;
} else {
var WebBrowser = ‘<OBJECT ID=“WebBrowser1” WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID=“CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2”></OBJECT>’;
document.body.insertAdjacentHTML(‘beforeEnd’, WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(6, 2);//Use a 1 vs. a 2 for a prompting dialog box WebBrowser1.outerHTML = “”;
}
}
</script>
<script>
var NS = (navigator.appName == “Netscape”);
var VERSION = parseInt(navigator.appVersion);
if (VERSION > 3) {
document.write(’&nbsp;//&nbsp;<a href=“pagina.html” name=“Print” onClick=“printit()”>Print pagina</a>’);
}
</script>
[/code:1:a368b5a48d]

Bovenstaande code lijkt niet te werken bij me....

Hij print deze regel in min body:

<a href=“pagina.html” name=“Print” onClick=“printit()”>Print pagina</a>

Hoe laat de pagina opnieuw… verder niets…

Heb je ergens een voorbeeld online?

Joost

ja, kijk hier maar eens(ik werk onder Mac OS X, en bij mij werkt het gewoon):

www.sluyter.net/lex/temp/

Onderaan de pagina klikken op print deze pagina, ik dacht dat het script niet werktte onder Mac dus daarom staat er nog een melding dat hij het niet doet op een Mac.

[quote:e180cdddde="hydro"]ja, kijk hier maar eens(ik werk onder Mac OS X, en bij mij werkt het gewoon):

www.sluyter.net/lex/temp/

Onderaan de pagina klikken op print deze pagina, ik dacht dat het script niet werktte onder Mac dus daarom staat er nog een melding dat hij het niet doet op een Mac.[/quote:e180cdddde]

Helaas, deze werk ook niet op OS 9 met IE 5.1 ook niet op dynamicdrive.com

Joost

Dat is jammer, ik weet ook niet hoe een javascript link er uit zou zien met het print.windows commando, iets zoals dit? [code:1:2e0bc70f73] <a href="javascript:Print.Window()">printen</a> [/code:1:2e0bc70f73]

Flikker die domme browser er eens af en gebruik Netscape 7.0.2 Werkt waarschijnlijk ook alleen maar goed als je ook Carbonlib 1.6 hebt geïnstalleerd en als je printer van redelijke kwaliteit is om alle web-zooi te kunnen verwerken. Dan kun je printen wat je wilt.

Het is sowieso handig om [i:fd67835a98]eerst[/i:fd67835a98] de pagina te laden, en [i:fd67835a98]dan[/i:fd67835a98] via een JavaScriptje opdracht te geven de pagina af te drukken. Dat kan gewoon met window.print() en heeft niets te maken met merk of versie OS, maar alles met merk en versie browser. Of de pagina er op een normale manier uitkomt ligt vervolgens vooral aan de vraag of jij je pagina's een beetje fatsoenlijk in elkaar hebt gezet. Ga ervan uit dat een printer een centimeter marge rondom nodig heeft, wat neerkomt op 19 cm speelruimte, of zo'n 550 pixels.

Zie ook mijn site’je (onderschrift) voor een voorbeeld. Rechtsbovenin zit de optie de pagina af te drukken. Waarschijnlijk is dit wat je bedoelt.