macOS Monterey: 5 features waarvoor je over zou kunnen stappen

macOS Monterey is nu beschikbaar voor je Mac, maar waarom zou je de overstap maken? Mark geeft vijf redenen om die vraag te beantwoorden.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Zelf merk ik weinig over de upgrade op mijn Macbook Pro van 2015. Maar ik heb geluk gehad. Voor een paar toeters en bellen die me eigenlijk niet allemaal interesseerden riskeerde ik de overgang. Zelf zonder problemen, maar het is toch spijtig dat sommigen kampen met memory leaks, beschadigde bestanden bij time machine of zelfs ernstige opstartproblemen door de firmware. Apple doet blijkbaar ook aan protectionisme want alleen Apple Ssds worden ondersteund. Beter om de drie jaar een nieuw systeem uitbrengen dat stabiel is voor iedereen en tien jaar ondersteund met beveiligingsupdates. Maar ja, Apple is een geldmachine geworden en hun producten zijn tekenend voor een wegwerpmaatschappij. Probeer maar eens de nieuwe computers open te maken voor een herstelling of een upgrade. De Mac Pro’s van 2006 tot 2012 waren in dit opzicht echt een verademing. Het is helaas verleden tijd.