macOS sloopt backlight keyboard.

Meer mensen met een backlight van het keyboard wat niet meer werkt na een update 10.12.3? (mid 2012 15" retina)

Upgrade naar 10.12.4 beta zonder resultaat, downgrade naar 10.8.5 en voilla, licht in de duisternis.

Je snapt toch werkelijk niet hoe ze het gesloopt krijgen.

Enfin, bug report voor 10.12.4 gemaakt maar ik verwacht er niet veel van.

Het sloopt dus niks

Het is en blijft een beta…

Het werkt al niet meer na een upgrade naar 10.12.3 en dat is geen beta maar de aanbevolen versie door Apple:
“This update is recommended for all macOS Sierra users.”

Om te kijken of het in 10.12.4 gerepareerd is heb ik dus de beta 10.12.4 geinstalleerd, maar ook daar blijft het licht uit.

Vervolgens wilde ik weten of de hardware kapot is en dus terug naar 10.8.5 (De versie waarmee hij geleverd is) gegaan en toen werkte het backlight weer.

Maar inmiddels ben ik weer wat verder gegaan en die 10.8.5 versie geupgraded naar 10.12.3 en dan blijft het backlight werken.
Er lijkt dus iets mis te zijn gegaan/compatibiliteits probleem in de geinstalleerde software 10.12.2 en de upgrade naar 10.12.3.

Vraagje: Had je in de tussentijd ook nog geprobeerd of de installatie van alleen de combo-updater 10.12.3 het probleem oploste?

Nee, niet gedaan, kan ik ook nog proberen.

Bedankt voor de tip.

Probleem “opgelost”.

Backup restoren van TC zonder resultaat: licht blijft uit.
Superduper restore van een externe disk : licht blijft uit.

Schone install 10.12
update naar 10.12.3
Met behulp van de Migration assistant alle data van de extrene disk gerestored.

1 incompatible bestand gevonden [b]handsoff.kext[/b] (weet niet of die iets met het probleem te maken heeft.

Backlight werkt weer én ik heb alle data terug, ook niet geheel onbelangrijk.

Zucht, case closed.