MacOs X verliest instellingen spontaan

Hi,

Het is mij reeds een paar keer gebeurd dat mijn mail-instellingen (en mailboxen), iphoto albums en dock iconen worden teruggezet op de instellingen zoals deze standaard zijn in OS X.

Dit gebeurt als de computer wordt afgesloten en er is weining (ongeveer 300 MB) harddiskruimte beschikbaar. Het is dan een enorme moeite om al mijn Mailboxen, filters, iPhoto-albums etc. weer terug te halen.

Is er een manier om dit probleem te voorkomen, of ben ik uberhaupt de enige die er last van heeft (google gaf weinig hoop)?

Groeten,

Peer

300mb op een schijf van waarschijnlijk toch15 GB is natuurlijk helemaal niks. Ga eens flink opruimen en creeer wat ruimte. 10% van je hardeschijfruimte is toch wel het minimum wat je 'vrij' moet houden!

Net iets daarover gelezen. Panther waarschuwt straks als er te weinig ruimte overblijft, nu bij Jaguar gooit hij als eerste je preferences eruit.......

Dus inderdaad ruimte vrijmaken!! :smiley:

beetje aan de late kant misschien, maar ik heb het ook gehad, daarom ben ik als de donder over gestapt naar entourage... ik was steeds mijn mail kwijt... nu niet meer! Zoek overigens nog een ander mail programma, want toch is entourage niet alles.... slechte archivering en backup mogelijkheden (of misschien moet ik zeggen geen)

[quote:09480bf0c6="daags"]...want toch is entourage niet alles.... slechte archivering en backup mogelijkheden (of misschien moet ik zeggen geen)[/quote:09480bf0c6]Backups maken en archiveren kan door de te bewaren berichten te Klikken en Slepen naar een extern medium.

[quote:119acdc8b1="Peer"]Hi,

Het is mij reeds een paar keer gebeurd dat mijn mail-instellingen (en mailboxen), iphoto albums en dock iconen worden teruggezet op de instellingen zoals deze standaard zijn in OS X.

Dit gebeurt als de computer wordt afgesloten en er is weining (ongeveer 300 MB) harddiskruimte beschikbaar. Het is dan een enorme moeite om al mijn Mailboxen, filters, iPhoto-albums etc. weer terug te halen.
[/quote:119acdc8b1]

Potverdie, ik had 40 Gb vrij (van de 80 Gb) en ik kreeg dit gedonder gister ook!!!

Ik zag wel dat mlMac steeds meer geheugen opvrat en uiteindelijk ca. 9 Mb vrije ram overbleef toen ik een melding kreeg dat OS X eruge honger had

Bij mij werkt Toast niet meer: na drukken van record knop knalt het eruit. Heeft iemand dat misschien ook?

Ik kan mIMac niet meer opstarten, maar mis het niet, het gaf steeds problemen. Ik vertrouw het programma niet en ben blij dat ik het niet meer aan de praat krijg. Heb prefs weggegooid, etc. Sindsdien doet hij het niet meer. Dus misschien kun je beter mIMac niet meer gebruiken bassbug... :roll:

Ik heb 4 GB vrij en laatst werd mijn dock gereset door nog onbekende reden :S

Heel vaag…

Draai nu trouwens 10.2.8 6R57 (nog geen problemen gehad)!

[quote:ac70463b58="maceddy"]Draai nu trouwens 10.2.8 6R57 (nog geen problemen gehad)![/quote:ac70463b58]

.8 ? En dat terwijl .7 er nog niet eens is? :o Hoe zit dat? Ik weet dat 10.2.7 er al is voor de G5 en nieuwste machines, maar de logica ontgaat me, dat er al aan 10.2.8 wordt gewerkt, terwijl 10.2.7 nog niet eens is vrijgegeven voor alle Macs, snap jij dat maceddy? :?

Ja dat snap ik...

De 10.2.7 is speciaal ge-optimized voor de G5 en komt dus ook verder niet uit.

Daarom zijn ze dus al met 10.2.8 bezig.

Snapie?? :wink:

Aha, dat klinkt logisch! Nou dan maar even wachten op 10.2.8... :P