MacOSX cyrillisch in Safari!

Vreemd, ik opende MacOSX in Safari (Tiger) en de tekst verscheen in een cyrillisch lettertype. (In Fire Fox niet) Daarna wilde ik mailen: ook al cyrillisch. Dat kon ik weer terugzetten, maar MacOSX bleef cyrillisch. Safari gequit, cache geleegd, cookies weggegooid, uitgelogd nu ga ik nog opnieuw opstarten. Hoe kan dit?

Nee, MacOSX blijft cyrillisch in Safari en inloggen wilde daarnet niet, nieuw wachtwoord aangevraagd, toen wel en nu weer niet meer. ?!? Dus maar weer Firefox.

het heeft iets te maken met een helvetica font, dat de cyrilische letters i.p.v. de romeinse letters gebruikt

Kopteksten in mail zie ik nu ook in cyrtillisch, maar wat ik typ is gelukkig gewoon leesbaar! Oosteuropese macht overname?

Inderdaad Helvetica cyrillic a inclined vond ik onder de weergave opties in Mail. Maar dat had ik niet geselecteerd. En hoe kan dat MacOSX onderf Safari beïnvloeden?

Niemand een oplossing? Dan moet ik naar de buren!

Ja, je fonts uitzetten....

Uiteindelijk in de map lettertypencatalogus>gebruiker alle Helvetica's met toevoeging cyrillisch uit gezet, na quitten en opnieuw opstarten van Mail, Safari en ook Adresboek is het beeld weer normaal.

Zet in je talen ALLES UIT behalve nederlands... Bij mij was het eerst in het Japans en daarna in het Sweeds, Minder moeilijk als het japans maar toch ;->