Macosx en adsl installeren

hallo,

ik probeer op mACOSX adsl te installeren, drivers voor os9 zijn geinstalleerd dus probeer ik een uupgrate naar 10, hij geeft nu alleen een foutmelding bij de identiteitscontrole in het vlak komt 17 te staan??

weet iemand wat dit betekend? ik ben als beheerder ingelogd, en er zijn verder geen accounts

tnx in advance

oh ja, kreeg bij het zoeken in de forum niet veel brijkbaars terug

Kun je wat nauwkeuriger zijn.

Wat voor ADSL-modem heb je bijv. ?
Je hebt het over drivers dus denk ik dat je een USB-modem hebt.

Ik snap ook niet wat je bedoeld met OS 9 drivers updaten naar OSX. Je werkt of in de een of de ander.

Met andere waoorden: verklaar u nader…

Groeten,
Frans

ok,

het is inderdaad een usb modem.
maar op de cd die mee geleverd is staan verder os10 drivers, dus daarom eerst 9 drivers geinstalleerd (probleemloos) en daarna de update drivers voor os10, maar helaas, hier ging het fout, bij het installeren staat er een 17 in het vak bij de identiteitscontrole??

als je alleen X hebt staan dan hoef je alleen maar de driver voor X te installeren

tip haal bij de kpn daar de laatste speedtouch driver weg (als je een alcatel speedtouch hebt tenminste), de kpn heeft mij vertelt dat niet de laatste driver op de cd staat

met de driver op de site hoef je niet meteen in te bellen als je je mac aanzet, met de driver op de cd wel (en moet je dus herstarten als je later online wilt gaan)

Mijn ervaring met de Alcatel Speedtouch USB is dat het installeren van de osxdrivers (in OSX) vaak problemen (-17 error) geeft. De enige manier die bij mijn Macs werkt is de eerste versie van de driver te installeren, vervolgens de tweede, en als laatste (KPN) de recentste... Het lijkt er op dat de afgelopen tijd (±1.5 jaar) alleen updates, ipv volledige drivers zijn uitgekomen. Ik heb voor mezelf een 1,2,3 volgorde install gemaakt na een dag expirimenteren (de versies zijn onduidelijk). Om het nog vervelender te maken: de eerste driver is nergens meer te vinden op het net... Misschien kan ik je deze mailen ofzo?

ik heb anderhalve maand geleden adsl geinstalleerd en dat ging in 1 keer goed met de driver op de cd

daarna de driver van de site geinstalleerd en ook geen problemen gehad

ik begin te merken dat het vreselijk wisselt per keer bij een ieder

Ik heb ook bij iemand een USB modem geïnstalleerd op een OS 9 en OS X partitie. Zonder enig probleem.

Misschien omdat mijn AlcatelUSB modem een van de eerste was (zo'n groen/blauwe die zo mooi bij/op m'n B&W past). Het wordt al een tijd niet meer gemaakt. Het is overgenomen door Thomson. Het grappige is dat een vriend van me met het zelfde (oude) modem, die dit jaar overstapte van PC naar een nieuwe (e)Mac (na enig aandringen van mijn kant :lol: ) hetzelfde had: error -17... Als hij eenmaal geinstalleerd is werkt ie prima, ik draai er 24/7 een Carracho Server mee, met eens in de maand een herstart na updaten.. :wink: