MacOSX en SCSI? :-(

OSX is geweldig. Heb nu mijn collega's werkstation ook naar OSX (recentste versie) overgezet. G4 450 en OSX werken prima samen. Alleen de externe SCSI LACI brander is onzichtbaar. :cry: Ligt niet aan Toast, want brandprogramma van OSX ziet 'm ook niet.

Niets helpt. Kan het aan de SCSI kaart liggen? Of wordt SCSI niet meer ondersteund? Anybody?

Er waren nog wel problemen met SCSI maar dat is geloof ik al opgelost. Staat er anders niks op de site van Laci met enige info?

Kijk anders op de MacOSX site van Apple of er producten staan die niet meer ondersteund worden.

Vreemd dat zou toch onder X moeten werken? Wat voor kaart is het een Adaptec 2960?Die werkt bij mij wel.Met div apparaten.

idd. Adaptec 2960. Thanx torz. Was de naam ff kwijt. Vind op site adaptec erg veel info en aangepaste driver. Proberen maar!

Nieuw oog? Leuk. Je kunt veel leuke dingen doen met een avatar. Probeer die van mij elke maand/2 maand te veranderen. 8)

Ik zie dat je nu in de franse periode bent. :) Vreemd trouwens ik kan me niet herinneren ooit een driver van adaptec geinstalleerd te hebben(in jag, 10.1.0 wel!).Maar als het helpt waarom ook niet. Let wel even op dat de keten in de juist wordt afgesloten.En... soms is het handig om bij meer apparaten de volgorde te veranderen.Dan werkt ineens iets wel.

De adaptec 2960 wordt zonder extra drivers herkend; op de kaart aangeloten randapp. werkt bij mij alleen als die randapp tijdens het opstarten van OS X al aanstaan.

:evil: Doet het nog niet. Werkte vrijdag nog prima onder OS9. :cry: Driver geupdate via site Adaptec. Lacie heeft geen ondersteuning meer voor SCSI OSX. Toast en Apple's eigen brandprogramma zien de brander niet.

Kan het te maken hebben met slave en/of master? Onder OS9 was alles prima. Misschien dat OSX een andere jumperinstelling vereist? Kan dat? :frowning:

Oh, tegelijk gepost. Terminator zit er idd niet op. Weer proberen :)

Neeeeh! :evil: :x :oops:

'T is me wat. Zelfs met terminator wil het niet. Die SCSI troep ook!

Oh ja idd 'Hexley went to France', probeer m regelmatig te updaten aan omstandigheden. Gewoon for fun.

Apple systeemprofiel OSX en OS9 zien ook geen SCSI card. Vreemd. Vrijdag was ie nog goed. begin beetje te balen van die SCSI dingen uit ‘het verleden’. Ook jammer da’k een (UMAX!) SCSI scanner heb gekocht vorig jaar. Hou nu met opzet die machine in OS9.

Slave of Master maakt niets uit.Tenminste niet als hij het eerder al heeft gedaan.de hardware is niet veranderd.Je start toch wel steeds opnieuw op?Mijn randapparatuur werkt alleen als ik ze eerst aanzet en dan start. Als ik ze later aanzetmoet ik toch rebooten.Ik heb geen scusi brander trouwens.Zat de scusi kaart erin toen je osx installeerde?

Bij mij kreeg ik problemen met SCSI-cd brander toen ik jaguar op zette, bij OS X.1.5 had ik geen problemen. Na controle en opnieuw installatie van 2606 kon ik weer niet branden. Dus cd brander maar verkocht (met oog op aankoop interne superdrive), ben die problemen met SCSI meer dan zat.

Tsja, scsi en OS X schijnt een blijvend probleem te zijn...

maar als ook OS9 het niet weergeeft zou ik toch voor 15 euro even een nieuw kaartje bij de computerboer gaan halen