MacOSX.nl 'SideBar'...

Omdat ik de standaard navigatie van phpBB niet prettig vind heb ik voor eigen gebruik een 'SideBar' gemaakt die het (voor mij) allemaal iets prettiger maakt. Daarmee kan ik sneller tussen de diverse fora wisselen en ook met één muisklik alle onderwerpen in een forum als gelezen markeren EN meteen door naar het volgende forum. Daarnaast heb ik er een 'autorun' in gezet die vanzelf door de verschillende fora blijft bladeren.

[b:e4e727371d]Deze ‘SideBar’ is voor eigen gebruik en heeft niet als bedoeling een echte uitbreiding te worden op MacOSX.nl[/b:e4e727371d], maar toch hoor ik graag even wat suggesties en opmerkingen. Misschien dat iemand nog een ander helder idee heeft om het allemaal nog wat prettiger te maken in het gebruik! :slight_smile:

Je kunt 'm vinden op http://dallau.org/macosx/.

Nog even een paar kleine opmerkingen voor mensen die hem handig vinden en ook willen gebruiken.

1. Vanwege de vaste afmetingen van MacOSX.nl alleen geschikt voor 1024x768 of hoger.
  2. De navigatie werkt alleen goed als je NIET binnen MacOSX.nl zelf van forum wisselt.
  3. Als je ‘autorun’ gebruikt moet je deze eerst weer uitzetten wanneer je een bericht wilt gaan plaatsen!!!
  4. Deze SideBar is voornamelijk voor eigen gebruik. Ik gebruik FireFox. Als de bar bijvoorbeeld niet werkt in Internet Explorer of Safari hoor ik dat graag, maar ik zal er niet vele tijd aan besteden dit op te lossen.

Ideeën en suggesties welkom!

iRuben, ik vind 'm hardstikke handig. Werkt zomaar in Safari op 10.3.4 Zelf zou ik het handig vinden als er onder de knop 'Voorpagina' een knop 'Berichten sinds laatste bezoek' zou zitten. Gebruik dat veel zodat ik (site aan laten staan) direct kan zien wat er vers binnenkomt op MacOSX.nl.

hey,

ik vind het een goede manier voor meer overzicht

mijn stem heb je.

greetzz

Werkt goed in Safari. Erg Makkelijk!

[quote:f3f67a5662="FreekMac"]Zelf zou ik het handig vinden als er onder de knop 'Voorpagina' een knop 'Berichten sinds laatste bezoek' zou zitten.[/quote:f3f67a5662]

Goed idee. Zodra ik thuis ben ga ik dat er nog even bij maken.

[quote:f3f67a5662=“ateazz”]mijn stem heb je.[/quote:f3f67a5662]

Stem? :stuck_out_tongue: Nogmaal, het is niet de bedoeling hiermee een ‘officiele’ uitbreiding te maken op MacOSX.nl of om de beheerders te ‘forceren’ ook zoiets aan te bieden. Dit is gewoon voor eigen gebruik en voor iedereen die het ook makkelijk vind, maar suggesties, opmerkingen en tips om het nog beter te maken zijn natuurlijk altijd van harte welkom. :slight_smile:

snap ik.

Maar wilde positief overkomen

greetzz

Da's gelukt :wink:

als ik in safari de rechterframe scroll krijg ik allemaal strepen als of je alle info in tabellen met border geplaatst hebt. ik vind het een handig iets, alleen houd ik niet van frames. met css het op een vaste plek houden is mischien een mogelijkheid.

daan.

Ik vind het iets zeer handig ! Het zou geintegreerd mogen worden in de site. Qua uiterlijk vind ik dat het niet zo bij de site past.

[quote:be7cfc5c6a="hansenonline"]...alleen houd ik niet van frames. met css het op een vaste plek houden is mischien een mogelijkheid.[/quote:be7cfc5c6a]

Om eerlijk te zijn beperkt mijn kennis op gebied van CSS zich tot het jatten van voorbeelden die in de buurt komen van wat ik wil. Ik hou zelf ook absoluut niet van frames, maar ik vrees dat ik daar niet omheen kan omdat mijn ‘SideBar’ op een totaal ander domein staat en verder geen “toegang” heeft tot het MacOSX.nl domein. Feitelijk doet het niets anders dan MacOSX.nl ‘aansturen’, echt informatie uitwisselen of intergreren is er helaas niet bij.

[quote:be7cfc5c6a=“konijn”]Qua uiterlijk vind ik dat het niet zo bij de site past.[/quote:be7cfc5c6a]

Klopt. Dit is een eerste aanzet die ik eerst qua functionaliteit in orde wil hebben. Daarna ga ik wel proberen 'm wat fraaier in MacOSX.nl stijl te maken. Voorlopig heb ik alleen de stylesheet van MacOSX gejat. :stuck_out_tongue: Eerst nog wat andere ideeën uitwerken en dan ga ik wel even een beetje Photoshoppen. :wink:

leuke feature:

ideetje:

misschien kun je de rubrieken ook indelen op kleur?
kun je meteen snelle rzien waar hoe of wat … bekt ook fris: kleurtjes aan de zijkant…
en is het een idee de rubrieken iets meer afstand tot de volgende rubriek te geven?
zou dat niet de rust ten goede komen?