MacPlay spellen en Philips CD-spelers

Ik had hier al een post gemaakt over Soldier of Fortune 2, maar dit is een nieuwe omdat dit wel een apart topic waard was. Ik had een techsupport mailtje naar MacPlay gestuurd over mijn niet werkende Soldier of Fortune 2 en nadat ze me vroegen een kopie van mijn System Profiler op te sturen kreeg ik dit mailtje terug:

[quote:7587faa71d]
Hello,

There is a compatibility problem with the Philips drive and some of our games. Unfortunately, the CD is not bad. The Philips drive that’s in your machine does not read all mass produced disks. It is the only CD Drive on the market that has this issue with our games. We are referring customers with the Philips drive to Apple for assistance. We are also in contact with Apple and are trying to come up with a solution.

We will keep you posted as we make progress and look for a resolution. Thank you for your support and patience. We apologize for any inconvenience.
[/quote:7587faa71d]

Met andere woorden: de standaard Philips CD-speler in mijn PowerMac G4 Dual 867 MHz (MDD) draait bepaalde MacPlay spelen niet goed af. Vreemd, want ik heb met andere CD’s of DVD’s nog nooit problemen gehad.

Nu zat ik even te denken, want ik wil natuurlijk mijn dure spelletje wel kunnen spelen. De oplossing bleek eenvoudig. Als mijn Philips CD-speler problemen geeft en andere CD-spelers niet, dan kan ik misschien wel een kopietje maken op mijn vader’s Windows PC dacht ik. Dat werkt dus als een zonnetje. Ik heb nu 2 kopies van mijn eerlijk gekochte originele CD’s gemaakt en die worden prima door mijn Macje gelezen.

Aangezien in het mailtje stond dat meer MacPlay CD’s er last van hadden en hier best wel wat mensen zullen zitten met deze Philips CD-speler (ik ben niet de enige met een Dual 867) leek het me handig hier even een mooie topic van te maken.

Even voor de mensen die geen zin hebben in het lezen van de hele post en meteen onderaan kijken:

Maak een kopie van de originele MacPlay CD’s op een ander systeem en je kan spelen!