Macromedia Freehand MX

Ik vroeg me af wie Macromedia Freehand MX nog gebruikt nu we ondertussen al aan Illustrator CS2 zitten? Zijn er voordelen bij Freehand ten aanzien van Illustrator?

De software is niet meer van de jongste, en werd noch in de sprong naar MX 2004 opgenomen, noch naar Studio 8. Kan je hieruit concluderen dat men Freehand een stille dood wil laten sterven? De FAQ op de Macromedia website zegt er niets bekend is over de roadmap van de software, maar dat men wel updates en support blijft geven voor Freehand MX.

Ik weet het niet zeker maar freehand is toch fireworks geworden :?

Zeker nu Adobe en Macromedia 1 zijn... Ik dacht zelfs dat er paketten aagekondigd zijn waar FH niet meer inzit.

Wij gebruiken Freehand 10 niet de MX dus nog elke dag. We hebben ook illustrator cs1 maar freehand is nog altijd krachtiger !!!

Een bestandje met meer dan 5.000 objects is veel sneller geopend, de scherm opbouw gaat veel vlotter.

Laten we hopen dat die mannen van Adobe die freehand eens goed bekijken en dat allemaal in illustrator inbouwen.

Hallo,

Ik gebruik nog steeds FH, de laatste versie die ik bij een update kreeg was V11 (2004).
Iedere keer als ik een systeemupdate doe, moet ik ook weer een of ander programma van macromedia draaien om de registratiecodes weer te herstellen, want die gaan verloren bij een sysupdate!

Freehand is zeker geen Fireworks geworden en werkt voor mij nog steeds prettiger dan Illustrator, dat ik uiteraard ook in mijn CS2 heb zitten, maar tot nu toe heb weten te vermijden.

Maar FH zit niet meer bij de nieuwste Studio 8 update van Macromedia/Adobe, dus ik verwacht dat FH wel het veld zal moeten ruimen. Illustrator is natuurlijk wel verder ontwikkeld da FH inmiddels, en de samenwerking in het CS2 pakket heeft ook voordelen.

Marc.

Verschillende pagina formaten aan maken in het zelfde file. Ik wou dat dat in Illustrator ook zat. Gebruik het vanaf 1.0

:finderoud:

[quote:a1bdf561ee="DEform"]Zeker nu Adobe en Macromedia 1 zijn... Ik dacht zelfs dat er paketten aagekondigd zijn waar FH niet meer inzit.[/quote:a1bdf561ee]

Freehand MX zat al niet meer bij MX 2004, noch bij Studio 8. Ik maak hier uit dat het enkel nog als standalone programma te koop is.

[quote:15b9ab6318="Macosx"]Verschillende pagina formaten aan maken in het zelfde file. Ik wou dat dat in Illustrator ook zat. Gebruik het vanaf 1.0

:finderoud:[/quote:15b9ab6318]

Wellicht zal Freehand MX op termijn verdwijnen, en zullen de succesvolle features overgenomen worden naar Illustrator.