Dit is volgens mij al eerder besproken, maar ik kon het niet terugvinden met de search, maar het zit zo:
Sinds kort hebben we 3 macs in huis (MacBook van moi, MacBook van me moeder en een iMac van me vader) en onze router is de TimeCapsule. En het delen gaat super alleen valt het me op dat elke Mac onder “gedeeld” wordt herkend als een Windows computer en niet een mooi icoontje van een MacBook of een iMac.
Leopard plaatst icoontjes volgens het gebruikte protocol , als je je mac via smb shared , heb je windows icoontjes , share je via het afp protocol , dan krijg je apple icoontjes , dus gewoon de gewenste deling aan of uitzetten bij systeemvoorkeuren.
[quote:fe5503ce9c="ieperlingetje"]Leopard plaatst icoontjes volgens het gebruikte protocol , als je je mac via smb shared , heb je windows icoontjes , share je via het afp protocol , dan krijg je apple icoontjes , dus gewoon de gewenste deling aan of uitzetten bij systeemvoorkeuren.[/quote:fe5503ce9c]
Excuses voor de late reactie, maar dit heeft inderdaad geholpen en bedankt hiervoor