Mag geen nieuwe installatie uitvoeren

Help!

Panther geinstalleerd. Ok, geen clean install wat ik achteraf beter had kunnen doen. Maar dat is achteraf gepraat. Archive and install gedaan. Nu blijkt dat als ik in systeemvoorkeuren mijn bureaublad wil wijzigen ik een foutmelding krijg: Het programma system prefs onverwacht is geeindigt en of ik een bugrapport naar Apple wil versturen. Nee dat wil ik niet. Ook mijn printer werkt niet meer. Onder een andere gebruiker werkt het boeltje ook niet. Opstarten + c met de installer disk ook niet. Want als ik opnieuw wil installeren krijg ik hoe ik het ook probeer de melding dat er zich een nieuwere versie op mijn mac bevindt (waarschijnlijk omdat ik de update al binnebgehaald had na de installatie). Kortom ik lijk geen kant meer op te kunnen javascript:emoticon(’:x’)
Als ik de keuze had zou ik dus een nieuwe installatie uit willen voeren.

Help!

Kun je wel opstarten van je Panther CD? Als dat zo is, dan kun je met de Disk Utility / Schijfhulpprogramma aangeven dat je je HD wilt wissen en/of partitioneren en dáárna Panther installeren. Als de Installer draait (ook al geeft ie de mededeling dat je niet kunt installeren) dan zou je onder het menu-item File / Bestand bij de Disk Utility moeten kunnen komen.

Veel wis-plezier!

Zo! Nou das radicaal. Er zit geloof ik niets anders op. Thxs!

Ach, als je toch een Clean Install wilt doen, dan kun je het maar beter goed doen hè!?:wink:

Wel effe een nette back-up maken hoor!