Magazine over Mac? - Welk magazine moet ik kopen voor info?

Ik ben nu weer op zoek naar een tijdschrift mer reviews over de Nieuwe iMac 2002. Ik ben nog steeds druk denkende (wil niet weer allerlei reacties uitlokken) over de overstap naar de iMac. Is mijn PC oud, okay, maar hij is een jaartje, dus moet ff goed uitzoeken of het het allemaal echt waard is en de aankoop zal gaan gebeuren rond september! Houdt dus alles in de gaten  :p .

Alle mac bladen hebben er wel over geschreven. Macfan is een Nederlandse. Publish (voor digitaal publiceren, voor Mac en die andere...) had  er ook wat over. Lovende artikelen allemaal. Als je OS X gaat gebruiken (je hebt een goede reden nodig het niet te doen): prik er wat meer RAM bij. Hoe meer hoe beter.

Maar goed, de bladen. Als je Engels goed genoeg is, is er nog een scala aan mogelijkheden: MacWorld (in een Britse en Amerikaanse uitgave), MacAddict (een topper), MacFormat, MacUser etc. Zelf heb ik  ook een abonnement op de Computer Arts en de Computer Arts Special. Hoewel voor Mac en PC staan er ook veel harware tests met Macs in. Voornamelijk toegespitst op (je raadt het al) de grafische industrie. Maar wel voor meerdere platforms dus vrij objectief. Maar de 'Mac-only' bladen schromen ook niet eventuele minpnten van Macs aan te kaarten.

Tenslotte nog dit: Als ik je post goed begrijp, ben je een PC gebruiker die op het punt staat te 'switchen'. Doe het! Ik heb verscheidene vrienden die de overstap hebben gemaakt en niemand heeft spijt. Op een Mac is het echt veel fijner werken. Je zal altijd wel wat problemen tegenkomen maar veel minder dan op een pc. Bovendien heb je met een forum als deze snel een oplossing voor je probleem.

Welcome to computer nirvana :wink:

Mijn favo's zijn MacFan (enige nederlanse Mac-blad) en de amerikaanse Mac addict.(lastig verkrijgbaar in nl; ik heb een jaar een abo gehad maar helaas is de distributie niet al te best; van de 12 num mers heb ik er 4 niet ontvangen...Dus maar weer terug naar de losse verkoop. Macworld is en wel erg duf blad geworden....

Sorry hoor maar macfan is een flutblad je kan beter een DUIDSE CT NEMEN OF EEN MACWORLD MAKFAN IS DE TELEGRAAF ONDER DE MAC BLADEN

Hallo ik vraag me af wat voor blad dat wel niet wezen mag, de telegraaf, is nou niet 1 van de betrouwbaarste kranten  ???

mijn appeltje

Macfan een flutblad?! de telegraaf?! Ok het is een blad met veel info op diverse gebieden.helaas geen photoshop-workshops maar veel tips over filemaker pro. Zelf lees ik macfan en Publish en koop een enkele keer Macformat. macfan heeft integenstelling tot de telegraaf zeer weinig reclame waarbij de macworld format stijf staan van de reclame. Tip koop gewoon een los exemplaar bij bijv.de Ako die hebben zelfs in almere alle bladen incl.de macaddict. succes met je zoektocht. ;)

Ik ben het deels met Ring. eens; MacFan loopt vanwege de verschijningsfrequentie erg vaak achter de feiten aan, en de artikelen vind ik vaak van matige kwaliteit. Het blad weet niet goed te kiezen tussen beginner en gevorderde gebruiker... Waarom dan toch en favo?: simpel er is geen ander nl-talig blad.

De Publish kun je geen Mac-blad noemen…

Een ding is nog niet opgemerkt en dat is de CD die de bladen erbij doen. Ik heb een abonnement op verscheidene Mac-bladen en de cd van MacFan steekt met kop en schouders boven de rest uit. Appel updates die je nergens op een cd vindt, staan wel op de MacFan cd. Alleen daarvoor is het een abonnement waard.

Frans

Helemaal mee eens Frans, ik heb er niemand over gehoord, de cd-rom die bij Macfan zit. En wat opgemerkt wordt, macfan komt helaas maar 1 keer in de 2 maanden uit,dat is wel jammer, maar ja ik blijf het lezen, trouwens ik heb een abonnement, en verder kijk ik naar wat losse bladen, maar helaas is er weinig te vinden hier in de omgeving over macbladen.

mijn appeltje Anja