Magic Mouse opladen

Hallo OMT-ers,

Zoals de meeste Magic Mouse gebruikers vast hebben gemerkt is dat de batterijen redelijk snel opgaan.
Nu kan je steeds oplaadbare batterijen gebruiken, maar gemak dient de mens. Dus mijn vraag:

[b:81b04af3e1]Bestaat er een dock waarmee je de Magic Mouse kan opladen?[/b:81b04af3e1]

Ik weet dat logitech muizen maakt met een bijhorende dock.
Externe partijen maken ook docks voor bijvoorbeeld de Wii Mote.
Maar ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden voor mijn geliefde muis.
Heeft iemand hierover tips? Bij voorbaat dank!

Groetjes,

MattiB

Voor zover ik weet bestaan er geen Magic Mouse docks, maar als je er oplaadbare fotobatterijen in stopt gaat ie al heel veel langer mee. Nadeel is wel dat ie er een stuk zwaarder van wordt...

Heel simpel antwoord: Nee.

Kan eigenlijk ook niet, wat er zitten geen oplaadpunten aan de buitenkant van de muis. Als er al zoiets gemaakt gaat worden, betekend het dus dat je elke keer het klepje eraf moet halen o.i.d. (en waar gaat de accu dan zitten vraag ik mij af).

Zijn er nog mensen die geen oplaadbare batterijen gebruiken?

ik gebruik geen oplaadbare batterijen. Ik vind de levensduur van de batterijen reuze meevallen. Deze zitten er al 2 maanden in en het niveau is nog 44%.

[quote:62bb484ac9="karel_appel"]ik gebruik geen oplaadbare batterijen. Ik vind de levensduur van de batterijen reuze meevallen. Deze zitten er al 2 maanden in en het niveau is nog 44%.[/quote:62bb484ac9]

Welk merk en type batterijen gebruik je dan?

Ik doe al 3 maanden met de muis en heb nog 56% van de capaciteit over (Energizer batterijen).

Hoe lang je ermee doet is erg persoonlijk, want het ligt eraan hoe economisch (of niet) iemand met de muis omgaat, hoe vaak deze (onnodig) aangeraakt wordt, hoe lang de muis gebruikt wordt, hoe lang deze aanstaat, of er electro-magnetische storingsbronnen in de buurt zijn, etc.

[quote:f998b01d68="Ian83"]Kan eigenlijk ook niet, wat er zitten geen oplaadpunten aan de buitenkant van de muis. Als er al zoiets gemaakt gaat worden, betekend het dus dat je elke keer het klepje eraf moet halen o.i.d. (en waar gaat de accu dan zitten vraag ik mij af).[/quote:f998b01d68]

Zou het niet gewoon met een Induction Charger kunnen ?

Theoretisch wel, maar dan moet er een speciale accu komen die (dwars door het aluminium klepje) met inductie opgeladen kan worden; wat ik erg onwaarschijnlijk acht.

Zou toch net zo als een tandenborstel kunnen?

Oké, I'll bite: hoe gaat dat dan met een tandenborstel?

Misschien is dit iets.

http://www.batterijlader.eu/

Is dit bonafide of een grap?

[quote:bef6f6f335="Gerrit Opgelder"]Misschien is dit iets.

http://www.batterijlader.eu/[/quote:bef6f6f335]Bizar :o

Hij bestaat wel degelijk! Heb hem nog maar net, of hij werkelijk doet wat er beloofd word weet ik niet, ga ik uitproberen.

Duracell ActiveCharge batterijen zijn erg oké, net als Energizer Ultimate Lithium

[quote:25a3741eb0="Gerrit Opgelder"]Hij bestaat wel degelijk! Heb hem nog maar net, of hij werkelijk doet wat er beloofd word weet ik niet, ga ik uitproberen.[/quote:25a3741eb0]

Ben erg benieuwd naar je conclusie!

[quote:cb19ef3759="Ian83"]Oké, I'll bite: hoe gaat dat dan met een tandenborstel?[/quote:cb19ef3759]

Heb iets voor je gevonden: klik.

Is een beetje stom lezen, zo vertaald, maar wel enigszins begrijpbaar, hoop ik. :wink: