Mail 1.2 - Zenden kan niet meer - Ik kan geen berichten meer zenden... ~&^

Dames, Heren,

Uw hulp is gewenst.

Sinds een maandje of wat heb ik een iMac (zo'n mooie, met LCD-scherm, mjammie… het leukst is het als mensen onder m'n bureau zoeken naar de bijbehorende vierkante doos… hahahaha! )

Maar goed, mooi is leuk, functioneren nog beter.

Sinds ik Jaguar heb geinstalleerd, kan ik in mail 1.2 geen berichten meer versturen. Melding: "Dit bericht kan niet worden bezorgd en blijft in het postvak voor uitgaande post staan totdat het kan worden bezorgd. Invalid Address. "

Ik wordt langzamerhand *^&$%-ziek hiervan… en ik maar denken dat de Mac gebruiksvriendelijk is… de help-functie van Mail in elk geval niet…

Zit er in mail ergens een feature die checkt of mail-adressen correct zijn, want je maakt mij niet wijs dat de mailserver zo snel antwoord terug geeft dat het mailadres onjuist is.

IK heb een standaard inbelaccount van HetNet, misschien ligt het daar aan? Poorten misschien (krijg af en toe een melding over poort 110…)

Anyone? Ik zou niet graag terug willen naar Windoos… (maar begin het bijna te overwegen)

Als het goed is blijft het bericht staan in de uitgaande mail brievenbus, open het mailte en kijk naar de adressering. De kans is groot dat daar een foutje in staat. Dat probleem heb ik namelijk ook als ik mezelf een mailtje stuur.