Mail 2.0 vól?!

na een lange dag werken kwam ik zojuist thuis (weeeeeekeeend!), klapte me pbook open, zet een muziekje aan, check me mail... en krijg dit:

[img:c877cb9495]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7013[/img:c877cb9495]

ik heb nog zo’n 16gb hd-ruimte, dus dat zal het wel niet zijn :slight_smile: heeft mail een max met aantal berichten ofzo?

bvd J.

Lijkt op een probleem met de rechten van mail. Permissies al hersteld?

ga ik eens proberen inderdaad. heb hem ondertussen opnieuw opgestart en nu kreeg ik hem niet meer, maar ik ben dus benieuwd of dit (onverwacht&ongelegen) terug gaat komen, ernstig is, en wát het is vooral :) (ook omdat ik met de zoekfunctie helemaal niks kan vinden...)

Het zelfde probleem heb ik ook met Entourage!!! De HD nog lang niet vol maar wel mekkeren dat mijn mailbox vol is. Heb het geprobeerd te verhelpen door de permissies te herstellen maar dit heeft geen resutaat opgeleverd.

Iemand nog meer tips om dit probleem te verhelpen?

In mail zit de de mogelijkheid om alles opnieuw te laten opbouwen: Mail>>postbus>>bouw opnieuw op Deze mogelijkheid zit ook in Entourage(d8 ik) Mss is dit 'n oplossing.

[quote:c777e6eff3="Oortjes"]Het zelfde probleem heb ik ook met Entourage!!! De HD nog lang niet vol maar wel mekkeren dat mijn mailbox vol is. Heb het geprobeerd te verhelpen door de permissies te herstellen maar dit heeft geen resutaat opgeleverd.

Iemand nog meer tips om dit probleem te verhelpen?[/quote:c777e6eff3]
Start Entourage met de Optiontoets ingedrukt om de database herop te bouwen. Kies Typical database rebuild.

[quote:eb135d8da2="michelvdb"][quote:eb135d8da2="Oortjes"]Het zelfde probleem heb ik ook met Entourage!!! De HD nog lang niet vol maar wel mekkeren dat mijn mailbox vol is. Heb het geprobeerd te verhelpen door de permissies te herstellen maar dit heeft geen resutaat opgeleverd.

Iemand nog meer tips om dit probleem te verhelpen?[/quote:eb135d8da2]
Start Entourage met de Optiontoets ingedrukt om de database herop te bouwen. Kies Typical database rebuild.[/quote:eb135d8da2]

Hey bedankt, deze optie werkt goed!!

Ik had gister dezelfde melding.

Heb gewoon mail opnieuw opgestart en heb de melding niet weer terug gezien.

'permissies herstellen' doet niks met je homedir, dus dat zal geen oplossing zijn. Je zou met de hand moeten herstellen als permissies het probleem zijn, maar dat is alleen zo als je die zelf ooit aangepast hebt.

ik heb er zo'n 8000 in mn map zitten en nog nooit problemen gehad dus ik verwacht het niet.

Misschien de voorkeuren een keer wissen?