Mail aan POP-account naar iCloud doorsturen

Iemand ervaring met deze situatie?

Een kennis van mij heeft sinds jaar en dag een POP-mail-account bij de plaatselijke provider. Daarnaast gebruikt hij sinds een jaar of twee een mail-account van iCloud (ex-MobileMe). Om al zijn apparaten (meerdere Mac's en iDevices) naadloos synchroon te laten lopen hebben we de provider verzocht de e-mail aan het oude adres te laten doorsturen naar het nieuwe adres. Op die manier blijft hij bereikbaar op het adres dat al jaren op zijn visitekaartje staat. Uitgaande mail gaat via iCloud. Dit heeft bijna twee jaar goed gewerkt maar afgelopen week heeft de provider dit ongedaan gemaakt: zij willen deze dienst niet langer leveren. Post komt nu weer aan in het POP-account van de provider. Gevolg mag duidelijk zijn: troep, fragmentatie.

Ik zou er graag, met een zo kort mogelijke omweg, voor willen zorgen dat e-mail alsnog aankomt in het account van iCloud. MobileMe had voorheen een functie om een extern POP-account uit te lezen maar die functie vind ik niet meer in iCloud. Volgens mij heeft Gmail deze mogelijkheid wel, evenals het doorsturen van post. Kan het een goed idee zijn om een Gmail-account aan te maken dat de POP-account uitleest en alle post vervolgens forward naar het iCloud-account?

We zouden het ook lokaal kunnen regelen: op één Mac het POP-account instellen in Mail en een regel instellen die alles verplaatst naar de postbus van iCloud. Nadeel is dat die computer dan altijd aan moet staan. Het heeft natuurlijk de voorkeur om alles "in de cloud" te regelen.