Mail-Adresboek probleem

Mail is de koppeling met Adresboek kwijt, en bij ieder mailadres dat wordt ingevoerd gaat mail opzoek in adresboek, maar vindt niets. Mail wordt daardoor vreselijk traag. Ik wil eigenlijk Adresboek opnieuw installeren, maar heb eigenlijk geen idee hoe dat te doen. Iemand een idee hiervoor, of een andere oplossing voor het probleem??

Ik ben geen wizard hoor, maar als er iets geks aan de hand is op m'n Mac, doe ik meestal het volgende:

• Ga naar /Applications/Utilities
  • Kies Disk Utility
  • Verify en Repair hier je Disk [b:a383e881f7]Permissions[/b:a383e881f7]
  • Reboot je Mac

Check of het probleem zich nog voordoet. Zo ja, dan horen we dat hier wel weer. Hopelijk niet.

Dat heb ik allemaal al gedaan DisWarrior en zo ook. Het systeem loopt verder als een zonnetje!

Wat vreemd joh. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe je Address Book en/of Mail opnieuw moet installeren. Logischerwijs zou ik naar Apple.com gaan en daar kijken of je de apps los kunt downloaden. Weet ook niet of je per app via je Panther-disc kan installeren. Altijd eng dat soort dingen. Hoop dat iemand anders je kan helpen man. Succes!

Begin al een met in je gebruiker/bibliotheek/ preferences je com.apple.adressbook.plist weg te gooien. Adresboek kan je installeren door met pacifist je panther cd te scannen en het programma er zo af te halen. Zo kan je het opnieuw installeren, het zelfde voor mail.

Bedankt,

Ik ga het proberen; je hoort nog…