mail, adressen etc van Linux naar macmini

Hallo allemaal,

Ben (nog heel even) een Windows/Linux gebruiker. :mrgreen:
Krijg van mijn zoon zijn macmini, hij heeft zelf een iMac (intel) gekocht, hoe kan ik het beste mijn email (Thunderbird) of Kmail, en bookmarks (firefox), en adressen (contact, adresbook) Ldif bestand overzetten?

Bij voorbaat mij hartelijke dank. :smiley:

Je mailberichten zet je het beste over via zogenaamde .mbox bestanden. Die kan je vanuit alle goede e-mail programma's exporteren en direct importeren in Mail. Adressen gaan denk ik het beste via vCards. Met de helpfuncties van de desbetreffende programma's kom je er zeker uit.

Als je Thunderbird op de Mac zet, kun je de mailboxen vanaf je Windows- of Linux-PC rechtstreeks kopiëren. Ik weet niet waar ze daarop precies staan, maar onder OS X staan ze in /Users/gebruikersnaam/Bibliotheek/Thunderbird/Profiles/[iets].default/Mail/Local Folders/ — als je ze daarin kopiëert kun je ze in Thunderbird als het goed is gelijk gebruiken. (Vermoedelijk moet je nog wel de accountinfo instellen en zo, maar de bewaarde berichten zijn gelijk toegankelijk.) Voor de zekerheid kun je het beste wel even de mailboxen comprimeren voordat je ze overzet, om te voorkomen dat je misschien allerlei al gewiste berichten weer terugziet.

Jakko Westerbeke en Buzz_D

Bedankt voor jullie reactie, vrijdag ga ik naar mijn zoon op vlieland om de macmini op te halen, en zal zaterdag jullie sugestie gaan uitvoeren.

Gegroet Lutjemac