[Mail.app] 1 mailbox 3 aliassen

Hoi, Mijn pa heeft bij planet onder zijn e-mail adres 3 aliassen aangemaakt, die zitten dus in 1 en dezelfde mailbox, maar ze hebben wel allemaal een ander email adres. wel hetzelfde wachtwoord. Nu heb ik in Mail regels aangemaakt dat als er een mailtje voor een bepaalde alias is dat dan dat mailtje naar de postbus van die alias wordt verplaatst. Maar als ik een mailtje wil verzenden vanuit 1 zo'n alias komt altijd het e-mail adres van m'n pa er te staan bij "Van" maar ik wil daar het e-mail adres van de alias hebben staan zodat daar ook naar gereplied kan worden. Kortom hoe moet dit?

bvd Jurriaan.

In je mailaccount, typ je waar het hoofd emailadres in de andere aliassen in, gescheiden door een komma. hoofdaccount@pi.nl,pa1@pi.nl, pa2@.... Wanneer je nu een mail wil versturen staan deze aliassen ter beschikking.

nee het werkt niet ik zie nog steeds alleen het adres van de hoofdaccount. Even voor de duidelijkheid: ik wil dus het adres van de alias bij "Van" hebben staan. Zo heb ik het gedaan: die eerste is de hoofdaccount, die daarna is een alias [img:35faf7e8d4]http://members.lycos.nl/zojurriaan/pics/account.jpg[/img:35faf7e8d4]

en zo kwam het mailtje eruit te zien (kijk naar de afzender)

[img:35faf7e8d4]http://members.lycos.nl/zojurriaan/pics/mailtje.jpg[/img:35faf7e8d4]
Daar staat het adres van de hoofdaccount maar het moet het adres van een alias zijn[/url]

Als je een nieuw bericht schrijft kun je toch kiezen vanuit welke account je het wilt versturen? Links boven het bericht staat als je meerdere accounts hebt een knop [i:92d466d365][color=red:92d466d365] account[/color:92d466d365][/i:92d466d365] Daar kies je de afzender mee.

[quote:c1eb4e00f2="haka"]Als je een nieuw bericht schrijft kun je toch kiezen vanuit welke account je het wilt versturen? Links boven het bericht staat als je meerdere accounts hebt een knop [i:c1eb4e00f2][color=red:c1eb4e00f2] account[/color:c1eb4e00f2][/i:c1eb4e00f2] Daar kies je de afzender mee.[/quote:c1eb4e00f2]

Even een opmerking ik heb het getest met scheiding van komma, het werkt (ik wist het ook niet)
Maar zoals ‘digital guru’ het beschreef klopt.
Gebruik zelf 3 accounts waarvan 2 met 3 aliassen en het werkt.

Bedankt ‘digital guru’

Het werkt, maar als je dit wil op één account:

Jan <jan@adres.nl>
Piet <piet@adres.nl>

Kortom: de volledige naam moet ook meeveranderen, niet alleen het email adres. Kan dat ook?

Nee volgens mij niet