Mail.app crasht op 10.2

Toch mijn vreugde heb ik eindelijk 10.2 geinstalleerd. Alleen nu werkt Mail.app niet meer. Een nieuw bericht composen zorgt dat het programma crasht. Zo nu en dan zijn allelei knoppen niet beschikbaar (die dat wel horen te zijn).

Ik heb dit probleem op 2 machines en baal ervan omdat spamfilter/spellingcontrole in mail de voornaamste reden was 10.2 aan te schaffen.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, ik heb wel een paar duizend mailtjes in het programma staan, maar dat lijkt me toch niet oorzaak van het probleem.

Groeten,

Peer

Doet het bij mij wel en heb ook Jaguar. Ik heb alleen wel probleem met wachtwoord bewaren. Maar dat had ik met 10.1 ook al.

Dennis

bij mij werkt mail dus supergoed veel beter dan in 10.1

hier ook geen problemen

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij één van de accounts op mijn machine. Gaat het bij jou om een account dat Nederlandstalig is? Dan is dit misschien een oplossing:

Account 1 (Engelstalig): geen probleem.

Account 2 (Nederlands): Mail.app openen, lijkt te werken maar crasht vervolgens toch.
Oplossing: Account Engelstalig laten, Mail.app configureren (accounts aanmaken etc.), vervolgens de taal instelling wijzigen, utloggen, opnieuw inloggen (nu is Account Nederlandstalig), Mail.app opstarten en geen probleem meer.

Succes,

jaap

Een tijdje terug had ik ook problemen met mijn mail.app. Nu (onder Jaguar) werkt hij gelukkig als een zonnetje.

De Apple care knowledge base bracht mij indertijd een antwoord. Ik heb ff gekeken voor je maar kon niets vinden. Probeer eens wat specefiekere info in te voeren en wellicht heb je meer geluk.

suc6

Ik had het probleem dat mail.app helemaal niet wilde starten !!! 3 x bouncen in het dock en niets gebeurde er verder !!! Heb toen maar de Prefs weggegooid... en toen wel werken !!!!!1

Ik hoop voor je dat het advies van diverse experts hebt opgevolgd en een schone installatie hebt uitgevoerd. En dus niet 10.2 er overheen hebt gezet. Anders is het vragen om moeilijkheden. Bij een schone installatie kun je gewoon je oude mailtjes opnieuw importeren. (Een paar duizend is trouwens wel onwaarschijnlijk/onnodig veel!) Bovendien kun je alle user-instellingen en netwerkinstellingen gewoon meenemen. Een van de vele adviezen: [url=http://www.macworld.com/2002/10/features/install.html]http://www.macworld.com/2002/10/features/install.html[/url]