Mail.app doet het niet meer

Sinds gisteren avond doet mail.app het niet meer. Na het opstarten van het programma duurt het een tijdje en dan krijg ik een error dat hotmail niet te bereiken is en dat loopt ie vast. Ik vermoed dus dat het iets met de hotmail plugin te maken heeft, want accounts op deze computer die niet gebruik maken van die pluging hebben een perfect werkende mail.app. Vreemd is ook dat ik hotmail.com niet kan openen.

Hoe los ik dit op?

Ik had vorige week een probleem met een crashende mail.app. Nadat ik de pop-box op de server vanaf een andere computer had geleegd, ging alles weer goed.

Misschien werkt dit ook voor jou.

Maak je (heel misschien) gebruik van dat programmaatje dat hier onlangs werd gepresenteerd, Stattoo? In ieder geval had ik ook problemen met mail een paar dagen nadat ik de demo versie van Stattoo had draaien. Overigens een leuke app maar nu zie ik toch maar af van aanschaf. Je weet maar nooit wat er nog meer niet helemaal correct is en echt essentieel is Stattoo niet.

nee, geen stattoo. zou het helpen die http mail plugin te verwijderen?

Als het alleen gebeurt met de Hotmail accounts dan zou het ook een storing kunnen zijn in het hotmail-netwerk. Meestal krijg ik de melding dat de 'service unavailable' is, maar dan probeer ik het nog eens en meestal pakt Mail de account alsnog.

Mijn mail werkt ook niet meer, ik gebruik geen hotmail, wel planet, en nu blijkt dat Mail gewoon de mail niet meer ophaalt , want als ik naar planet webmail ga , staan er een 7 tal nwe mailtjes terwijl mail ze niet binnen krijgt, het appje zelf loopt niet vast of iets dergelijks, iemand enig idee waar ik het in kan zoeken wellicht ???

Ik kom er net achter dat er een soort bliksemstraaltje bij me inbox stond en toen ik daar op klikte haalde mail me post weer op, ik heb alleen geen idee waar dat nou om ging , nog wat dat bliksempje nou betekend :?

Betekend naar mijn idee dat de mailserver niet reageerde. Ik zit zelf ook bij Planet en heb regelmatig het probleem met email, zowel met mail.app als met entourage. Volgens mij ligt het probleem bij Planet door hun spam filter en virus controle, en niet aan mail of entourage.

en het feit dat het met webmail.planet.nl wel lukt dan , zegt dat nog iets misschien want daar komt wel alles gewoon binnen.