Mail.app en Exchange in Panther?!

Ik weet niet of het een hardcore roddel is of dat het echt waar is, maar is Mail.app in Panther Exchange compatible?

Ja, je kunt bij het aanmaken van een account kiezen uit: - .Mac - POP - IMAP - Exchange

waarschijnlijk ben ik dom, maar kan iemand me ff uitleggen wat Exchange juist is???

greetz

Je bent juist heel slim als je niet weet wat Exchange is. Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij is het een systeem dat bedrijven gebruiken met outlook en de hele meut.

[quote:0b912e104f="chonazz"]waarschijnlijk ben ik dom, maar kan iemand me ff uitleggen wat Exchange juist is???

greetz[/quote:0b912e104f]

Exchange is een mail server applicatie van MicroTroep. Het is een nogal schrale bedoening, maar de meeste bedrijven draaien er mee en dus is het eigenlijk best handig als je het ook met een Mac kan gebruiken om mail op te halen en adresboeken en agenda’s te zien.

Maar het kan dus! yay!

[quote:abadc6a47e]Exchange is een mail server applicatie van MicroTroep. Het is een nogal schrale bedoening, maar de meeste bedrijven draaien er mee en dus is het eigenlijk best handig als je het ook met een Mac kan gebruiken om mail op te halen en adresboeken en agenda's te zien.

Maar het kan dus! yay![/quote:abadc6a47e]

Exchange is inderdaad van M$. Maar het is wel een erg krachtige server, een van de weinige producten van M$ die echt respect afdwingen, zij het dan in mogelijkheden en niet bepaald in interface en looks. Maar het is een goed product, dus draaien er veel bedrijven mee. De ondersteuning van Mac’s was altijd via een aparte ‘Outlook’ client, Entourage kan er pas sinds de laaste versie mee werken, en mail.app ook. Dat is wel echt handig, zeker als je zakelijk op een pc moet werken en prive op een mac werkt. We moeten niet alles van M$ miskennen, zelfs Office X is een erg mooi product waar Apple of een andere software leverancier nog geen waardig alternatief voor heeft. Wisten jullie overigens dat Excel en Word eerst voor de Mac ontwikkeld waren, later pas voor Windows?

[quote:afd7e34d04="dick0265"]Exchange is inderdaad van M$. Maar het is wel een erg krachtige server, een van de weinige producten van M$ die echt respect afdwingen, zij het dan in mogelijkheden en niet bepaald in interface en looks.[/quote:afd7e34d04]

Mee eens!

[quote:afd7e34d04=“dick0265”]We moeten niet alles van M$ miskennen, zelfs Office X is een erg mooi product waar Apple of een andere software leverancier nog geen waardig alternatief voor heeft.[/quote:afd7e34d04]

Niet mee eens! Inderdaad is er geen waardig alternatief voor, maar dat zegt nog niet dat het goed is. Office is rommelig geprogrammeerd, de “Aqua” UI voldoet niet aan Aqua, het gedraagt zich toaal niet intuitief (vooral Word). Ik ervaar het bijna nog slechter dan MSN messenger, en dat kan haast niet :stuck_out_tongue: .

Zodra ik met een andere applicatie Word en Excel bestanden kan openen, inclusief de ingewikkelde met grafieken en gelinkte data, gaat Office onherroepelijk en onmiddellijk de deur uit!

[quote:f390c054f3]Niet mee eens! Inderdaad is er geen waardig alternatief voor, maar dat zegt nog niet dat het goed is. Office is rommelig geprogrammeerd, de "Aqua" UI voldoet niet aan Aqua, het gedraagt zich toaal niet intuitief (vooral Word). Ik ervaar het bijna nog slechter dan MSN messenger, en dat kan haast niet :P .

Zodra ik met een andere applicatie Word en Excel bestanden kan openen, inclusief de ingewikkelde met grafieken en gelinkte data, gaat Office onherroepelijk en onmiddellijk de deur uit![/quote:f390c054f3]

Hier moet ik natuurlijk even op reageren… Persoonlijk vindt ik messenger nog niet zo slecht. Aangezien je met iChat geen MSN Messenger users kan benaderen en Fire ook behoorlijk rommelig is, is messenger het enige alternatief. Bovendien vind ik die op de Mac 10x beter als op Windows, hij start niet automatisch, zit dus ook niet in je RAM, werkt erg simpel en redelijk snel. Ik snap echt niet wat hier fout aan is ??? Ook geldt dit voor Office, het draait bij mij goed, de snelheid zou wat hoger mogen en ja, het mag meer Aqua worden, maar ik ben er goed over te spreken. Als je dan echt een alternatief wilt : OpenOffice! Zeker niet Aqua, maar zeker compatible met office.

[quote:49ceefe2da="dick0265"]Hier moet ik natuurlijk even op reageren.... Persoonlijk vindt ik messenger nog niet zo slecht. Aangezien je met iChat geen MSN Messenger users kan benaderen en Fire ook behoorlijk rommelig is, is messenger het enige alternatief.[/quote:49ceefe2da]

Messenger is zooo traag als hij een regel text in beeld moet zetten. Het lijkt wel alsof iemand bij MS de regel eerst moet overtypen :frowning:

Daarnaast komt er nog wel eens troep te staan op het 2e scherm (als je 2 beeldschermen aan je mac hebt. Ik gebruik al eeuwen Proteus voor mijn MSN buddies, veel meer opties en minder bugs.

[quote:49ceefe2da=“dick0265”]Ook geldt dit voor Office, het draait bij mij goed, de snelheid zou wat hoger mogen en ja, het mag meer Aqua worden, maar ik ben er goed over te spreken.[/quote:49ceefe2da]

Ik vind het nogal rommelig, probeer maar eens in Word een brief te typen met een paar opsommingen en enkele dingen links en andere dingen rechts uitgelijnd, en een paar verschillende lettertypes.

Alles springt heen en weer en je wordt echt doodziek van al die automatische Hoofdletters, inspringen, afkortingen en wat dies meer zij. Als je iets tiept en er gebeurt weer eens iets vreemds, dan denk je “ik haal het weer weg met backspace” maar dan is de kans groot dat er ergens anders weer een lettertype of inspringing niet klopt. Wat een ongelooflijk gezeik. Je kan nog sneller een RTFD maken in TextEdit en dan heb je zat opmaak features om een mooie brief te maken.

Zo dat moest ik even kwijt!

Wat is er mis aan Office X?

Je kan Word afslanken door in Tools alle AutoCorrect… en andere automatisch “hulp” toestanden uit te zetten.
Ook de Voorkeuren afslanken kan geen kwaad.

Idem dito voor Excel.

Maak alleen actief wat je echt nodig hebt. Je zal er wel bij varen.

:stuck_out_tongue:

maar back on topic... het is dus geen hardcore roddel en wertk echt dus welke moderator dit verplaatst heeft naar hardcore roddels moet het terug zetten!

Weet iemand ook of je apple mail kunt gebruiken om je mail via internet op te halen (van exchange)?

Ik werk al 2 maanden met Apple mail en exchange en het werkt vlekkeloos. Ik kan ook de LDAP gegevens benaderen (centrale adressenbestand).