Goeiemorgen! Ik ben nieuw in de wereld van mac. Ik heb al sinds de eerste generatie een iPhone, nu de 3gs en eindelijk een Macbook Air op de kop getikt. Ben nu een beetje aan het vogelen en wennen aan OS X en loop meteen tegen een vraag aan. Ik gebruik een dikke Windows PC thuis icm Outlook en Gmail. Nu wil ik onderweg in Mail.app ook gewoon mijn mail kunnen lezen, maar tevens op kunnen halen met outlook. Nu heb ik bij Gmail de optie aanstaan om mails die via POP3 worden binnen gehaald gearchiveerd worden, en via het IMAP principe op mijn iPhone worden verwijderde berichten ook daadwerkelijk verwijderd, gelezen items blijven gelezen staan in mijn inbox op Gmail. Als ik eenmaal thuis ben, Outlook opstart, download hij netjes alle mail die in de inbox en sent items staan en slaat ze op (weliswaar ongelezen, maar dat is geen punt). Mail wordt daarna gearchiveerd op gmail en kan ik via de webmail weer terugvinden in all mail. Werkt lekker voor mij op deze manier. Mijn vraag aan de ervaren mail + gmail gebruikers is: als ik mijn gmail account(s) instel in mail, kan dat dan via hetzelfde principe als de iPhone? Dus via IMAP, zodat wijzigingen op de server van gmail worden opgeslagen en mijn outlook bij thuiskomst gewoon netjes alles binnenhaalt en gmail mail archiveert? Of werkt het zo dat mail.app de mailtjes op zo'n manier binnen haalt dat ze (doordat gmail zo staat ingesteld) meteen al archiveert en dus mijn outlook denkt dat ik geen nieuwe/reeds gelezen-maar-nog-in-inbox-staande mailtjes heb? :) ik hoop dat het verhaal duidelijk is, antwoord is denk ik vrij simpel, maar voordat ik begin aan mail.app wil ik het zeker weten, ik ben blij met de huidige setupcombinatie van outlook en gmail namelijk...
Mail app instellen kost je als je een beetje rap bent 1 minuut... Kun je het even proberen.
En anders delete je de account in mail.app weer.
c’est easy!