Mail.app probleem: hangt na weggooien van sent mail

Probleem: ik heb een paar (grote) mails weggegooid uit de sent mail, en nu blijft 'ie eindeloos hangen op: Synchronizing file system: Rebuilding table of contents

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen…??
Kan 'm nu alleen force-quiten.

Mailtjes terugzetten is geen optie, helaas, want ik had ook de Trash maar direct geleegd.

(De reden dat ik die mails weggooide was trouwens dat 'ie steeds maar bezig bleef met het updaten van de index. Bleef met name hangen op mails met grote attachments die ook allang niet meer bestonden. Althans, ik neem aan dat het daaraan lag…).

apple houd je mail in :/Users/GEBRUIKER/Library/Mail/POP-GEBRUIKER@mail.ERGENS.nl met daarin [list:3b74790974]Deleted Messages.mbox Drafts.mbox INBOX.mbox Junk.mbox MessageUidsAlreadyDownloaded Sent Messages.mbox[/list:u:3b74790974] elke .mbox is een pakket met daarin de bestanden: [list:3b74790974]content_index mbox table_of_contents[/list:u:3b74790974] content_index kun je zonder meer verwijderen. dit is namelijk de index die mail gebruikt. wanneer je mail weer opstart maakt ie automatisch een nieuwe index aan. !! de .mbox bestanden [b:3b74790974]niet[/b:3b74790974] weggooien.!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

grt PCB