Mail.app verstuurt geen grote bestanden - Is er een maximum bestandsgrote ??

Het is mij (en meerdere andere personen) dat met de Mail.app geen grote bestanden verstuurd kunnen worden. (groot is al > 1,5 mb) Op een bepaald moment krijg ik melding "The outgoing mailserver mail.xxx.nl  failed to deliver this message".  (zitten geen beperkingen aan mijn account, verzend over mijn eigen mailserver) Entourage heeft deze problemen niet en verstuurt rustig 8 mb weg.

Wie heeft dit ook en wat belangrijker is: Wie weet de oplossing…

MF ???

Is dit 1 bestand of meerdere bestanden??? Ik heb pas geleden nog een paar foto's verzonden die bij elkaar 5 mb groot waren, zonder problemen.

Het is 1 bestand (maakt niet uit of het .dmg .sit is) Tot de ca. 1 mb gaat goed, daarna FOUTE BOEL

Ook ik zit met dit probleem, probeerde laatst een aantal foto's te mailen, +/- 4 mb, halverwege kon ik in het progress venster zien dat de boel bleef hangen en heb de sessie toen maar weer afgebroken. Ik vind dit knap irritant, zeker als je foto's vanuit iPhoto probeert te versturen. Ik drag de foto's nu maar naar mijn desktop en verstuur ze via Entourage.

mac-ofiel

Als je geen (grote) attachments met Mail onder 10.2.1 kunt versturen, zou ik even een paar instellingen in Mail nalopen. Voorkeuren/accounts/wijzig/ check server uitgaande post en click opties. Hier moet identiteitsontrole UIT STAAN. Dus 'geen'. Ikzelf kan bestanden tot 15 MB zonder problemen via XS4all versturen.

Bij alle accounts staat de identiteitscontrole op UIT. (heeft ook nooit aan gesataan)

MF :frowning:

[quote:post_uid3="Steve's lovechild"]Als je geen (grote) attachments met Mail onder 10.2.1 kunt versturen, zou ik even een paar instellingen in Mail nalopen. Voorkeuren/accounts/wijzig/ check server uitgaande post en click opties. Hier moet identiteitsontrole UIT STAAN. Dus 'geen'. Ikzelf kan bestanden tot 15 MB zonder problemen via XS4all versturen.[/quote:post_uid3] Bij identiteitscontrole staat "geen", dus daar kan het niet aan liggen.

Vreemd. Bij een aantal gebruikers was hiermee het probleem verholpen. Probeer eens iets aan jezelf te sturen. b.v. een JPG plaatje van 5 MB. Voor mijn info: jullie werken met 10.2.1 ?

Ik heb het probleem ook, gaat tot 92% en dan game over. bestand 4.1 Mb alles geprobeerd zip,sit, dmg, alles tot 92%

Settings staan goed zoals hierboven.

Gr Henk de Sain

Ik heb net een diskimage van 7,5 mb probleemloos naar me zelf gestuurd. Licht het misschien aan je internetprovider??

J-W

De manier waarop verschillende providers mail behandelen, heeft invloed sinds Jaguar. Door de komst van Rendezvous. Maar of hiermee nu het probleem van de attachments te verklaren is? Lees topic maar eens door.

Topic: How to fix trouble with Mail and SMTP! Works! Threaded
Stein Leikanger Original Message
(Posted Sep 2, 02 5:00 am) * * *

Powerbook
Mac OS X (10.2)
512MB SMTP stands for Simple Mail Transfer Protocol.

Well, if you've just upgraded to Jaguar, you may have discovered it ain't simple no more :slight_smile:

Here's what's wrong, and how to fix it.
The problem is due to Apple's "revolutionary" Rendezvous. This routine is supposed to make computer able to connect with ease, to each others and to peripherals. That may happen, one day. In the meantime, what Rendezvous does is mess up how your computer talks to your Internet Provider during authentication.
The problem is a hanging period in your hostname identifier. All web addresses actually end with a period, this is a web standard, but practice is to drop this period. A proper address would be www.nytimes.com. (with a period at the end). All web addresses have an end-period ghost, or else a routine that sends you to the address if you add a period.
In Rendezvous, they have reintroduced this period, for perfectly logical reasons, but with infuriating consequences since the world of Internet Providers was unprepared for it.
This is why 10.1.5 Mail worked perfectly, but 10.2 hangs or refuses to connect for many.
Some Internet Providers have instructed their servers to recognize this hanging period, while others have not. Microsoft has just released information about how to configure their server software to accept it, because so many of us Jaguar users have been calling IPs to complain about no longer being able to connect. (Here's more on Rendezvous domains and names: http://developer.apple.com/techpub…html).

Now, how do you fix this? Until Apple releases a patch?

Begin by trying the simple things. Go to Systems Preferences, open Internet, verify that Jaguar got your details right during the upgrade from a lower system, write down how the information appears under E-mail, because you'll be comparing elsewhere. If the information isn't right, then re-enter it.
Ignore the offer to sign up for .mac. One of the reasons that you're having trouble, is a hidden routine that asks you whether you'd like to try .mac instead of the server you have specified. You probably want to stick with your tried and true, so just skip .mac

Then you have to go through your Network settings, under System Preferences. Check that everything is right - and if you don't have the information you need, then go to your ISPs webpages which will list what you should enter. Make sure you write down and enter the DNS numbers, this helps speed things up.

A lot of people are complaining about slow down- and upload speeds when they are receiving/sending Mail, especially with attachments. One safeguard against a slowdown is to enter your FTP and HTTP proxy information. This you either have, or can get from your ISP. Enter this information under Proxies. (Actually, I haven't been able to verify that Mail 10.2 actually accesses the proxy information, but my Mail reception improved after I entered this information.)
Entering Proxies will also help your Browser (particularly IE 5.2) when you are surfing and downloading.

OK - you got this far, and you haven't even opened Mail yet.
Some of the troubles are due to Mail having gotten corrupted preferences when you upgraded from a lower system version. You can trash these by going to preferences and hunting for com.apple.mail.plist. Beware - when you trash this, all your Mail preferences will be gone, and you have to reenter them, but you have them written down by now, and that should be easy.

Now - BIG WARNING!!!
You are about to open Mail. Most likely, you have been importing mail from your other programs, which Mail does quite nicely, thank you. No gripes there. You now have your mail in folders, inbox etc., in mail.
Should you, at any time, decide that you want to delete an account you have specified in Mail Preferences, then you should know that this will make the mail archived under that account Disappear! That's right. If you go i