Mail.app

Hallo,

Ik heb een vraag over de mail.app van MacOSX. Wanneer ik reply op een bericht krijg ik standaard de tekst “… heeft op…geschreven blablabla”.
Mijn vraag is of ik kan instellen dat ik de standaard header gegevens van het vorige bericht “quote”. Dit betekent dus dat zichtbaar is wie het vorige bericht (waarop ik antwoord) heeft gestuurd, hoelaat, subject en aan wie dit bericht was gestuurd. Is dit een instelling? Script? Ik kan het in ieder geval niet vinden.

Bedankt alvast voor de hulp.

Daan

je kan een aantal instellingen maken bij voorkeuren > nieuw bericht ook de kleuren van de geciteerde tekst kan je bepalen bij kleur

ff experimenteren hé

Ik begrijp dat je de tekst kunt qoute. Het gaat mij om de informatie aan wie het oorspronhelijke bericht allemaal gemald was, subject, etc. Maar even aan de hand van een voorbeeld. Als ik op reply klik dan wil ik het volgende krijgen ONDER het bericht wat ik intik:

Bedankt voor je bericht Piet blablablabla
Groet,
Dvdooren
----Original Message-----
From: Piet Pieterse
Sent: woensdag 21 mei 2003 12:32
To: henk@henksma.nl; frits@fritsma.nl;
Subject: Onderwerp blabla

blasblablabla.
(einde voorbeeld).

Bij mail krijg ik alleen de zin (analoog aan bovenstaand voorbeeld:

Bedankt voor je bericht Piet blablablabla
Groet,
Dvdooren

Piet Pieterse heeft op woensdag, 21 mei om 12:32 het volgende geschreven:
blavblablabla
(einde voorbeeld)

Als dit niet duidelijk is???

toon alle kopteksten onder weergave

Nope, sorry. Dit is hem ook niet. Dan laat ie alle servers en andere ongein zien. Misschien leg ik het echt verkeerd uit. Het gaat mij om hetgeen er in het bericht wordt gezet als je replied. Dit is de tekst over het vorige bericht. Lees eerst svp mijn bovenstaande bericht voor antwoorden.

Hartelijk bedankt alvast!

[quote:9f8a517104="dvdooren"] Bedankt voor je bericht Piet blablablabla Groet, Dvdooren ----Original Message----- From: Piet Pieterse Sent: woensdag 21 mei 2003 12:32 To: henk@henksma.nl; frits@fritsma.nl; Subject: Onderwerp blabla

blasblablabla.
(einde voorbeeld).

Piet Pieterse heeft op woensdag, 21 mei om 12:32 het volgende geschreven:
blavblablabla
(einde voorbeeld)

[/quote:9f8a517104]

ik kan dit gedeeltelijk oplossen. In het bericht waarop je replied moet je die boel van adres en dergelijke eerste selecteren en dan pas op reply drukken dan geeft hij nog altijd die zin van Piet Pieterse heeft op woensdag, 21 mei om 12:32 het volgende geschreven: maar daaronder geeft hij
From: Piet Pieterse
Sent: woensdag 21 mei 2003 12:32
To: henk@henksma.nl; frits@fritsma.nl;
Subject: Onderwerp blabla

blasblablabla.
(einde voorbeeld).

alles wat je selecteerde dus.

misschien is dit een beetje beter

alleen moet je in voorkeuren bij nieuw bericht aanvinken dat de selectie weergegeven wordt en niet automatisch het volledige bericht.

Ik heb het niet uitgeprobeerd (sorry, vond ik teveel moeite), maar in de voorkeuren kun je bij Weergave kiezen voor 'aangepast' en daar kun je kiezen welke kopteksten worden weergegeven. Misschien heeft dat ook effect op beantwoorde mailtjes? Het is misschien het proberen waard.