mail - attachments

als ik een wat groter bestand als attachment via het apple mail prgramma op mijn g4 wil verzenden krijg ik een melding dat de mail niet verzonden kan worden verbinding adsl via ethernet en nt proxie server probeer ik het op mijn g3 met os 9.1 en outlook via de zelfde server gaat het wel

probeer het eens met entourage, dan kun je kijken of het aan OS X ligt of aan mail

Staat er ook was er fout is gegaan?

ik heb het nog een keer geprobeerd met een 2mb bestand en nu gaat het wel, misschien omdat ik inmiddels 10.1.5 gebruik

er zat een mail update in 10.1.5 dat weet ik wel, kan me de omschrijving niet herinneren

ik ondervind dezelfde problemen (OS X 10.1.5): een mail met attachment van 5 MB verzenden (via kabel) lukt niet via Mail of Entourage. Ik krijg de foutboodschap "error: message too large". Iemand die raad weet?

Peco, een attachment van 5MB is véél te groot!. De meeste internetproviders laten een attachment toe van maximaal 1 of 2MB. Je zult je attachment dus in stukjes moeten versturen.

Een attachment van 5 mb is niet per definitie te groot te noemen. Dit is provider afhankelijk. Ik ben wanadoo adsl abonnee en werk regelmatig thuis en dan gaan er zonder problemen photoshop bestanden van 4, 5, of 6 mb over en weer... Het probleem ligt dus waarschijnlijk ergens anders...

De meeste providers geven hun abonnees een mailbox van 5 of hooguit 10MB. Dus ik denk dat het wel degelijk aan de provider ligt dat een attachment van 5MB geweigerd wordt.

Ligt volgens mij ook aan de provider. Als je een Mac.com-adres hebt, heb je 5 mb. Als je mailbox al een eindje vol staat, dan kun je grotere bijlages niet mailen. Gaan de 'sent items' ook niet van je ruimte af?

En naar hotmail-adressen hoef je 5 mb zeker niet te proberen!

Eindelijk antwoord van Telenet: 3 MB maximum als attachment?? Op sommige momenten 5 MB (??). En net nu ons (arch.) bureau omschakeld van een gewone K 56 (skynet) aansluiting naar kabel om snel grote (en reeds gecomprimeerde) bestanden (5 - 50 MB) te kunnen uitwisselen. Suggesties en goede raad zijn meer dan welkom. Trouwens Paul; hoe knip een bestand in stukjes en hoe rapen (niet mac gebruikers) deze stukjes terug samen?

Volgens mij kun je wel een grotere mailbox aanvragen bij de provider (zal wel extra kosten).

Over het opsplitsen; ik ging ervan uit dat het 5MB bestand niet uit één maar meerdere bestanden bestond die tot één gecomprimeerd waren.
Er is wel software die bv filmpjes in losse eenheden van bv 1 à 2 MB kan omzetten en weer kan samenvoegen. Ik heb alleen geen idee meer hoe dat heette. Sorry.  :(

[quote:post_uid0="Paul Sondervan"]Er is wel software die bv filmpjes in losse eenheden van bv 1 à 2 MB kan omzetten en weer kan samenvoegen. Ik heb alleen geen idee meer hoe dat heette. Sorry. :([/quote:post_uid0] <!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd-->

Dropsegment in Stuffit de Luxe kan dit truukje.

nb: in b.v. Eudora staat de max grootte voor att.ments standaard  op 1 mb; is te veranderen in een andere waarde, geen idee of in andere mailclients een zelfde soort instelling zit…

Is het niet makkelijker om bestanden > dan 5 Mb via een ISDN Easy Transfer of ISDN Manager te laten lopen? Dan ben je ook niet meer van je provider afhankelijk en kan iedereen de bestanden gewoon lezen (ISDN Manager is dan volgens mij de beste keuze). Sterker nog, tijdens het ISDNnen (wat een woord) ben ik gewwon op internet en kan ik mijn mail checken. ;)