[Mail] Beperkingen in Rules?

Sinds ik zo stom ben geweest een e-mail adres van mezelf onderaan een site te zetten die ik bijhou, krijg ik bijna dagelijks allerlei teringzooi in mijn mailbox.

Ik ben het inmiddels dusdanig beu dat ik nu de agressieve benadering ga volgen en wat rules aan het instellen ben. Zo stuur ik bijvoorbeeld alle mail waar ik geen reply op kon sturen automatisch door naar zoveel mogelijk adressen van de provider (helpdesk, spam, info, webmaster, etc.) met zoveel mogelijk scheldwoorden en ernstige verwensingen om duidelijk te maken dat ik niet zit te wachen op mail via hun systeem op welke ik niet kan reageren.

Maar goed, nu het probleem. Ik lijk maar één tekst in te kunnen tikken bij de automatische reply. Is dat niet per rule te regelen? Ik wil namelijk graag iedere provider wat persoonlijke ziektes toewensen en niet zomaar een onpersoonlijk benadering gebruiken. :stuck_out_tongue:

Daarnaast mis ik ook de “bounce” optie in de rules, welke bij het handmatig opschonen bij mij altijd erg populair was. Hoe zit dat precies? Is dat op één of andere manier aan te zetten?

Of weet er iemand een beter programma om mail te filteren en replies te sturen. Het gaat mij erom zoveel mogelijk teringzooi terug te kunnen sturen naar de betreffende spammer of eventuele provider, dus alle tips zijn welkom, als ik mijn agressie maar kwijt kan. :wink:

Beste iRuben,

Ondanks de weinige reacties leeft een ieder toch met je mee.
Echter schelden dat help (hoe leuk ook) echt niet. Ik heb het een tijdje geprobeerd maar niks. Het enige waar ik wel eens een sorry op krijg als allerlei legal teksten terugstuurt. Maar verwacht er niet te veel van. Alleen de kleintjes en de achteraf toch nette bedrijven reageren.

Het doorsturen naar providers lijkt me een aardig idee.
Wellicht kunnen ze nog wat met de info.

Sterkte.

ik heb tot nu toe alleen succes behaald door in de mail headers te kijken vanaf welke provider de mail ECHT vandaan komt en dan naar de abuse-desk van die provider een klacht in te dienen over hun klant.

Dit werkte bij mij het best als het Nederlandse SPAM was die via een NL provider werd verstuurd.

Alle andere trucs, bouncen, auto-replies sturen etc… levert alleen maar rommel op want meestal bestaat de afzender niet.

Schelden help inderdaad niet om de ander te overtuigen, maar het helpt jezelf wel om alle agressie uit je hoofd te krijgen. Zo ben je daarna weer emotioneel stabiel en kan je er weer tegenaan.

Schelden helpt dus wel!

[quote:1882cff6b3="Thom"]Schelden helpt dus wel![/quote:1882cff6b3]

In mijn geval niet zozeer, want de Mac doet het schelden voor me, merk daar verder niet veel van. Wat ik er persoonlijk mee hoop te bereiken is dat de ontvanger zich net zo erg aan mijn mailtjes gaat irriteren als ik aan die van hun heb gedaan. :stuck_out_tongue:

schelden helpt meestal niet, want een beetje SPAMmer heeft zelf ook een junk filter waarmee scheldpartijen worden weggefilterd. (Als je al een antwoord kan sturen.)

Het lijkt me dan dus beter om een duidelijk, zakelijk mailtje te sturen waarin je aangeeft dat hun SPAM niet wordt gewaardeerd, en dat je hun provider hebt ingelicht, en tevens juridische stappen zal ondernemen wanneer zijn nog eens SPAM sturen.

[quote:f96dc530ae="colpolyp"]schelden helpt meestal niet, want een beetje SPAMmer heeft zelf ook een junk filter waarmee scheldpartijen worden weggefilterd. (Als je al een antwoord kan sturen.)

Het lijkt me dan dus beter om een duidelijk, zakelijk mailtje te sturen waarin je aangeeft dat hun SPAM niet wordt gewaardeerd, en dat je hun provider hebt ingelicht, en tevens juridische stappen zal ondernemen wanneer zijn nog eens SPAM sturen.[/quote:f96dc530ae]

Lees mijn bericht eens goed!

jaa Thom, schelden werkt wel therapeutish, maar niet als je je scheldpartijen naar iemand toestuurt.... en je moet het dan meteen doen op het moment van de frustratie.

Na het stoom afblazen kan je dan overgaan tot het schrijven van een goede mail…

[quote:952f7c546d="colpolyp"]jaa Thom, schelden werkt wel therapeutish, maar niet als je je scheldpartijen naar iemand toestuurt.... en je moet het dan meteen doen op het moment van de frustratie.

Na het stoom afblazen kan je dan overgaan tot het schrijven van een goede mail…[/quote:952f7c546d]

Ja dat is toch precies wat ik zeg??!!??!?!?!?!!??!?!?!

ja maar ik had je post dus wel goed gelezen!

godverdomme!!!!!!!!!!!

[quote:9a8397d21f="Thom"]godverdomme!!!!!!!!!!![/quote:9a8397d21f]

nee… eerst zelf schelden en daarna een goed beargumenteerde mail terug sturen… :slight_smile: