Mail: Berichten scheiden

Ik wil graag verschillende mailtjes in verschillende mappen in mail krijgen. Is dit mogelijk? Ik heb dus in mail meerdere mappen aangemaakt voor bijv. school etc. Nu zou ik graag willen dat als ik een mailtje van iemand van school krijg dat deze automatisch in de map school komt. Is dit mogelijk??? Heb gezocht maar kon niets vinden.

Je gebruikt dus mail... Nouja bij voorkeuren > regels kun je instellen wat je wilt doen met jouwn post als die binnen komt. kun je daar dan ook niet instellen in welke map die wordt verplaatst?? :wink:

Precies. Onder 'regels' kun je aangeven hoe een mailtje behandeld moet worden dat aan bepaalde regels voldoet (bijvoorbeeld afkomstig van persoon x of y; of bijvoorbeeld met een bepaald woord in het subject; of bijvoorbeeld iedereen die tot een van te voren gedefinieerde groep behoort). Je kunt dus alle berichten die van persoon x komen in de map 'school' laten plaatsen. Kijk zelf maar wat er allemaal mogelijk is. Als je een beetje slim de regels opstelt, kun je tamelijk precies de binnenkomende mail sorteren.

oke ontzettend bendankt.

Ik ga het proberen. Gebruik pas een half jaartje Mac osx dus moet nog een hoop ontdekken :wink:

Ik heb het hier nog nooit hardop gezegd, maar na 5899 postjes is de tijd er wel rijp voor:

Apple levert OSX af met een [b:8c90fbfc36]meer dan complete helpfunctie[/b:8c90fbfc36] die ook nog eens gekoppeld is aan het web zodat de informatie eventueel ook nog elders te vergaren is. Daarin staat ook een zeer uitgebreide handleiding van wat je in de diverse iApps allemaal wel en niet kan en mag doen.

Open mail, kies ‘help’, browse mail help en zie wat je daar allemaal aan informatie krijgt voorgeschoteld. Speciaal voor jou opgeschreven…

Eindelijk eens iemand die het durft zeggen. Denk dat iedereen bang is om op die HELP toets te drukken, ofwel liever lui dan moe zijn.

Boeien!! het is nu toch opgelost... :mrgreen: