MAIL: berichten verhuizen 'van zelf'.

Beste mensen,

Sinds twee maanden werk ik met OSX 3.4. Plotseling merk ik dat er mailtjes uit de ‘Inkomend’ box verdwijnen. Ik vind ze weer terug in de ‘Prullenmand’. Dit gaat met een mailtje tegelijk maar ik heb het de laatste twee dagen al meerdere keren ondervonden. Enige ervaring hiermee?

Peet

Ik denk dat je even in de voorkeuren / preferences moet kijken. Ergens is er de optie waarin automatisch berichten na een x-aantal tijdseenheden wordt verplaatst naar de prullenmand. Gewoon dit even deselecteren.

Voorkeuren -> Accounts -> Speciale Postbussen.

Mmmh, ik zie dat het opheffen van het verwijderen van de inkomende map naar de prullenmand er niet bijstaat. Zeker weten dat dit het geval zo is?

(Wat een hoop e’s heb jij in je naam…)

Dat is inderdaad het geval. Soms is het trouwens een bericht dat net een enkele minuut binnen is en soms is het dagen oud. Ik denk, maar ben niet 100% zeker, dat het altijd om het bovenste bericht gaat...

Al die e’s zo mooi verdeeld bevallen me wel.

Peet

Controleer in de voorkeuren van mail of er geen regel actief is die items verwijderen kan. En kijk of er geen huisdieren (katten?) over je backspace toets wandelen als je even weg bent. De backspace toets verplaatst namelijk ook items naar de prullenmand.

Enige tijd geleden had ik het volgende probleem: Mails kwamen binnen in de inbox. Zodra ik naar de inbox ging verdwenen alle mails die net waren binnengekomen. Ze waren nergens meer te vinden.

Een echte oplossing heb ik niet kunnen vinden. Ook de oorzaak is me tot op de dag van vandaag nog een raadsel (waarschijnlijk een bug in mail).
Ik heb toen als laatste redmiddel de accounts verwijderd en weer opnieuw aangemaakt. Voordat je dit doet moet je natuurlijk wel alle emails die in de accounts zitten back-uppen.

Haha, ja dat probleem heb ik gehad vroeger met mijn Performa 5300. Daar zat een extended keyboard bij met een aan/uit toets, rechtsboven het toetsenbord.

Kwam ik na een tijd thuis, stond mijn computer aan… Geen idee wat het was, totdat ik zag dat mijn kat (type Garfield, groot en rood) het lekker vindt om zich op mijn toetsenbord te nestelen.

Geen katten op mijn bureau! Bedenk me net dat het misschien ook een hapering in m'n track bal kan zijn, stofje of zo, waardoor het een en ander blijft hangen bij het verwijderen van mail. Zal vandaag even een andere (optische) proberen.

Peet

En anders eens de voorkeuren vaan Mail weghalen. Welke OS versie en dus Mail versie heb je? Heb je toevallig Tiger al draaien, dan kan het best aan de voorkeuren van Mail liggen.

[b:4fb3b249c5]Edit:[/b:4fb3b249c5]Sorry, ik had niet gezien dat je 10.3.4 hebt draaien. Ben je overgegaan van 10.3.3 via een upgrade, dus systeem bijwerken of via systeem opnieuw installeren, behouden van gebruikers en netwerkinstellingen :?

Nieuw geinstalleerd (na jaren met 9.3 gewerkt te hebben) ging twee maanden goed. Ondertussen heb ik een andere (optische) track bal er aan zitten sinds anderhalf uur en heeft het probleem zich nog niet voorgedaan...

Peet

Ik zat gisteren op mijn werk in de webmail van .Mac te kijken. Bleek de hele Inbox gekopieerd te zijn in de Prullenbak. Gevolg: mailbox overvol, want alles staat er dubbel is. Lijkt erg op dit probleem. Voorkeuren lijkt me in dit geval onmogelijk, kat ook. Het spookt gewoon ergens volgens mij, want na het legen van de prullenmand, bleek bij een volgende keer inloggen nogmaals hetzelfde gebeurd te zijn. Uiteindelijk is het gelukt het beest te bedaren en nu lijkt het weer normaal te functioneren. Maar de oorzaak blijft me een raadsel.

Euh... of heel wellicht een virus?

Het probleem is opgelost. Het bleek aan een versleten trackball te liggen.

Peet