mail - bijlagen en plaatjes

Als je met mail op bijlage drukt en dan een plaatje kiest kunnen mijn vrienden dat plaatje niet selecteren en bewaren. Kan ik dat anders instellen of moet ik het elke keer in een .sit bestand zetten??

Dennis

Hebben je vrienden een Mac? En werkt control-klik dan niet? Of klikken en slepen?

Als ze een Windhoos hebben, weet ik het niet… :frowning:

je moet zorgen dat je de foto's die je verstuurd de extensie naam meedragen .jpg of dergelijke. Windows herkent de afbeeldingen niet als er geen extensie bijstaat.

Ja, mijn vrienden hebben idd een windhoos kassie staan. Ik geloof dat ik ook idd een .jpg (of zoiets) erachter heb achter mijn plaatjes. Maar dat zal ik de volgende keer dan wel even dubbel checken. De control click (rechter muis knop) of het wegslepen werkte niet bij hun. Maar ik let de volgende keer wel op de extensie, dan zie ik het dan wel weer.

Dennis

Even wat duidelijkheid over de bijlagen in Mail. Mail codeert de bijlagen als 'Appledouble' Hij stuurt dus zowel de data fork als de resource fork. Uiteraard hebben beide bestanden dezelfde naam. Een windows gebruiker die zo'n bijlage ontvangt, zal 2 bestanden zien. Een kleine (resource fork) en een grote (data fork) Bij bewaren van het bestand op een windows computer zal, omdat ze dezelfde naam hebben, resulteren in een onleesbaar bestand. Data fork wordt gewoon overschreven. Moraal: pak het eerst in. Kijken we naar b.v Entourage of Outlook, dan hebben we ook de keus om bijlagen als 'Base64/Mime' te coderen, met extensie. Dan lijkt het voor de PC ontvanger of het bestand door een PC is verstuurd. Geen problemen dus. Ik hoop dat Apple bij de binnenkort te verschijnen 10.2.2 goed naar de gebruikers heeft geluisterd, en ook ander codering dan Appledouble gaat ondersteunen in Mail.

Ja, met inpakken lukt het idd wel, maar dan moet ik elke keer als ik een klein plaatje wil versturen meteen dropstuf erbij halen. Kan het dus echt niet makkelijker?? Na ja, dat wordt dan maar wachten op 10.2.2

Inderdaad. Wachten op 10.2.2 en hopen dat de Mail bijlagen aangepast zijn. Of toch (tijdelijk) op EntourageX overstappen. Je bent absoluut niet de enige met dit probleem.

Strange,Ik heb nooit problemen met het versturen van foto's via mail.app Via MSN heb ik die problemen wel gehad maar via Mail is het normaal geen probleem hoor. Je kan het beter op windows en zijn gebruikers steken :p Overstappen naar entourage zal niet veel uithalen, als mail het niet kan kan entourage het ook niet volgens mij. Ik heb entourage nog ergens op mijn schijf staan, maar sinds mail alles beter kan dan entourage en er iCal en adressbook is, snap ik niet wat het nut van entourage nog is.

Sorry MacAttack, maar je hebt mijn verhaal over de codering van Mail niet goed gelezen. PC gebruikers hebben niets aan een resource fork. En Mail kan echt alleen maar 'Appledouble' versturen. Dus zowel de data als de resource fork. Door een andere manier van coderen: 'MIME/Base64' zien de PC gebruikers wel het juiste. En in Entourage kun je kiezen welke codering je bijlagen hebben. Naar een PC kies je dan voor MIME/Base64. Voor een Apple maakt het natuurlijk niet uit. En dat in outlook voor de PC, plaatjes met de extensie .jpg keurig getoond worden in de voorvertoning, is een ander verhaal.

Sinds ik ben overgestapt van entourage op mail is er totaal niks verandert qua attachements of de wijze waarop windowgebruikers naar mij toe replyen. Als ik met entourage een jpg stuurde zeiden ze ook telkens dat ze de tweede niet konden openen(de apple versie dus). En nu zeggen ze dat nog steeds. jpg's versturen met mail en entourage blijft dus hetzelfde. Qua codering kan je idd kiezen bij entourage welke codering er gebeurt. Die optie zit idd niet in Mail, maar ik ga er van uit dat het te maken heeft met het feit dat mail ze verstuurd zodat ze compatible zijn met elk OS. Dus als windowzers ze niet kunnen openen lijkt me dat eerder aan hun kunnen te wijten, dan aan het kunnen van mail. Als het met mijn mail. app lukt moet het met die van Dennis toch ook gaan?!

Het ligt inderdaad aan de PC kant. Dat heb ik ook nooit ontkend. Maar aangezien de Mac zich eigenlijk moet aanpassen aan de grote meerderheid zou een andere codering wel handig zijn. Door het inpakken (b.v. zippen) of het versturen via Entourage zien PC gebruikers maar 1 bestand. Als je vroeger in Entourage had aangegeven dat je MIME codering gebruikte, hadden je PC maten nooit problemen gehad. Maar misschien wilde je dat wel niet :D

??? Ik weet niet of dit het goede moment is maar ik krijg steeds post die ik niet wil hebben, het is een pc bericht in mijn mail, ik heb iets gelezen over een spam filter??? hoe pas ik in mijn mail.app aan??? Diverse virusscanners er oplos gelaten maar ik kan niks vinden trouwens ook nog nooit de post geopend, hoe kan ik dit veranderen.

JJmac

In Mail (jaguar) kun je aangeven of iets spam is. Selecteer bericht en kies ongewenste reklame. Je kunt het ook automatiseren. Kies Mail menu/ongewenste reklame/automatisch Ga NOOIT in op vermeldingen als: als u deze mail niet verder wilt ontvangen... want dan zien de verstuurders je e-mail adres en blijf je juist spam ontvangen. sterkte!

[quote:post_uid0]Dus als windowzers ze niet kunnen openen[/quote:post_uid0] Ze kunnen het plaatje wel zien! Ze kunnen hem alleen niet bewaren.

Dennis

[quote:post_uid0="dennis"]Ze kunnen het plaatje wel zien! Ze kunnen hem alleen niet bewaren.[/quote:post_uid0] Eigen schuld hadden ze maar ne serieuze computer moeten kopen  ;)

Ja, dat is ook een oplossing  :p

Dennis