Mail blijft elke dag proberen een bericht te sturen

Ik heb ooit het verzoek gehad iemand te mailen op een niet bestaand adres. Sindsdien blijft mail het dagelijks weer proberen met als resultaat dat ik elke dag een berichtje krijg van MAILER-DAEMON@n010032.nbs.netland.nl met als titel "Undelivered mail returned to sender".

Hoe kan ik Mail instrueren de verzendpogingen te staken??? :oops:

bij sommige providers gaat de a-mail wel 5 keer versturen (als de e-mail adrs onebekend is) met het resultaat dat je 5 keer antwoord terug krjgen. In dat geval moet je een paar dagen wachten en dan is het vanzelf over.

Dit is niet op je Mail, maar op de mailserver van je ISP.

Je kunt natuurlijk een regel aanmaken die elke mail van die afzender regelrecht in de prullenbak gooit.

Ik praat niet over enkele dagen, maar over enkele maanden. Ik heb het idee dat de applicatie mail steeds het betreffende mailtje opnieuw probeert te versturen, hoewel dat niet blijkt uit het overzicht "verzonden berichten". Ik heb nu alle verzonden berichten naar het betreffende adres verwijderd, eens kijken of dit iets oplost......

Misschien een open deur...

Staat je mailtje nog steeds in je outbox?

[quote:467393e119="Sikko"]Ik heb ooit het verzoek gehad iemand te mailen op een niet bestaand adres. Sindsdien blijft mail het dagelijks weer proberen met als resultaat dat ik elke dag een berichtje krijg van MAILER-DAEMON@n010032.nbs.netland.nl met als titel "Undelivered mail returned to sender".

Hoe kan ik Mail instrueren de verzendpogingen te staken??? :oops:[/quote:467393e119]

Vanuit je eigen postfix mailserver? Met mailq in een terminal window moet je deze mail dan nog zien. Met postsuper -d ALL (heel grof gooit alle mail weg) ben je hem dan kwijt.

Inmiddels bliljkt dat het steeds over hetzelfde mailtje (van dezelfde datum) gaat dat ondanks dat het steeds wordt verwijderd toch na een herstart van "mail" weer opduikt in de In-box. Ondanks wissen van de verwijderde post en slepen naar prullenmand in combinatie met veilig legen blijft het mailtje hardnekkig terugkomen.

Ik heb het commando in terminal nog even geprobeerd, maar dit hielp niet: mailq
postqueue: fatal: Queue report unavailable - mail system is down
:?