mail blijft paswoord vragen

hallo, ik zit nu al enkele weken met dit probleem en vond tot op heden nog geen oplossing. Mijn mail blijft me om de minuut vragen om mijn paswoord van mijn pop3 account (ik heb ingesteld dat hij om de minuut naar mail moet kijken, toeval?). Nu vul ik telkens mijn wachtwoord in en druk op bewaar wachtwoord in sleuterhanger. Hij haalt dan mijn dagelijkse dosis spam binnen, dus ik weet dat dat password werkt. Hoe blijft deze melding telkens weergeven. Trouwens het wachtwoord staat gewoon keurig in de sleutelhanger.

hoe los ik dit irritante dingetje op?

Dit is vaak het gevolg van een mail-server fout bij je provider.

Sluit Mail geforceerd ( dus vanuit het dock met alt ingedrukt ), en probeer het later nog eens…

Waarschijnlijk door de instelling van "om de minuut" naar "Elke 5 minuten" te zetten.

[quote:4f05742149="unSOUND"]Dit is vaak het gevolg van een mail-server fout bij je provider.

Sluit Mail geforceerd ( dus vanuit het dock met alt ingedrukt ), en probeer het later nog eens…[/quote:4f05742149]

Nee force quitten helpt niet, ik kan trouwens ook gewoon mail afsluiten maar dat is geen oplossing, Heb ondertussen de mac al een stuk of 10 keer aan en af gezet (sinds het probleem zich begon voor te doen).

[quote:2db1df6b81="Kyokushinkai"]Waarschijnlijk door de instelling van "om de minuut" naar "Elke 5 minuten" te zetten.[/quote:2db1df6b81]

hee bedankt, ik had toevallig het zelfde probleempje, en bij mij is het hierdoor waarschijnlijk opgelost,

[quote:1fc1c05fea="Kyokushinkai"]Waarschijnlijk door de instelling van "om de minuut" naar "Elke 5 minuten" te zetten.[/quote:1fc1c05fea]

Nee, dit werkt nog steeds niet bij mij, hij blijft mij om een wachtwoord vragen.

Toevallig een tiscali of scarlet account? Die van mij heeft van die dagen dat ie blijft vragen naar mijn wachtwoord. Gewoon annuleren en dan doet ie het toch weer. Snap het ook niet. Volgens mij iets bij Scarlet.

[quote:e207e2a479="samheijens"]Nee force quitten helpt niet.[/quote:e207e2a479] Nee, da's nogal logish... als de server problemen heeft helpt het niet als jij je computer herstart...

Het gaat erom dat je gewoon moet wachten tot de server weer goed werkt bij je provider. Ik adviseerde alleen om te force-quitten omdat anders de volgende keer al je accounts op offline staan in mail.

Herstel volumebevoegdheden met schijfhulpprogramma en/of Pram wissen doet ook wel eens wonderen!

Gmail toevallig? :p

neen het is geen gmail, tiscali of scarlet

het is van belgacom

ik zal volumebevoegdheden nu even herstellen.

Wat is pram en hoe wis ik dat?

als je een beetje lenige hand hebt: alt+appeltje+p+r ingedrukt houden tijdens de herstart t/m de boingggggg

[quote:9d291d4d1f="mike"]als je een beetje lenige hand hebt: alt+appeltje+p+r ingedrukt houden tijdens de herstart t/m de boingggggg[/quote:9d291d4d1f] dit reset de pram, maar wat is de pram als ik vragen mag?

heb dit trouwens ook moeten doen als ik naar apple helpdesk belde (voordat ik dit super-forum ontdekte)

//edit; trouwens volumebevoegdheden herstellen help niet, ik probeer direct het pram te resetten

@MoNdO GeNeRaToR: als ik op anuleren druk dan zet hij de maibox offline en als ik op het symbooltje klik om het online te zetten vraagt hij mijn passwoord. (wat ik telkens opnieuw moet invoeren)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66461

:? Hier het zelfde probleem maar dan met een planet.nl account. Lijkt me sterk dat het aan de provider ligt als ik alles zo lees, iedereen heeft wel een andere provider en toch 't zelfde probleem. Bij mij is het zelfs zo: - Hoofdaccount: probleemloos - Beide accounts van andere gebruikers: ieder keer weer die verrekte vraag. De anderen worden er zelfs een beetje hopeloos van. Ik weet 't ook niet meer, zelfs al diverse malen schijfhulp gedraaid en de accounts op nieuw aangemaakt. Maarruhh: geen verbetering.

:oops:

Hier sinds vanavond ook geen mail meer op te halen en maar blijven zeuren over een password...HETNET account.

Ik heb een tikkie te vroeg gereageerd…naar nu blijkt heeft HETNET mail een probleem (naar het zich laat aanzien is dit niet plaatsgebonden) en kan er geen mail verzonden danwel ontvangen worden.

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n probleem gehad en toen bleek mijn mailbox aardig vol te zitten met grote bijlagen, volgens de provider. Ik moest de mailbox legen, direct dus, daarna weer mail ophalen en het probleem was opgelost. Misschien staan er op de server van je mailbox veel bestanden met ook grote bijlagen erbij. Eerst even je mail ophalen, dan in mail onder voorkeuren naar het tabblad geavanceerd gaan en daar op de knop verwijder nu klikken. Alle berichten worden dan van de server gewist. Vandaar dat je eerst even je laatste mail moet ophalen.

Wachtwoordprobleem heb ik ook gehad. De oplossing was voor mij om de voorkeuren van Sleutelhangertoegang te deleten (com.apple.keychainaccess.plist en misschien ook com.apple.keychainsync.plist).

Edit:
Wel natuurlijk eerst even al je belangrijke wachtwoorden noteren voordat je schoon schip maakt met Keychainacces (…maar die had je natuurlijk al achter de hand, voor het geval dat…).

[quote:00dfa8bb13="jimmoor"]Ik heb een tijdje geleden ook zo'n probleem gehad en toen bleek mijn mailbox aardig vol te zitten met grote bijlagen, volgens de provider. Ik moest de mailbox legen, direct dus, daarna weer mail ophalen en het probleem was opgelost. Misschien staan er op de server van je mailbox veel bestanden met ook grote bijlagen erbij. Eerst even je mail ophalen, dan in mail onder voorkeuren naar het tabblad geavanceerd gaan en daar op de knop verwijder nu klikken. Alle berichten worden dan van de server gewist. Vandaar dat je eerst even je laatste mail moet ophalen.[/quote:00dfa8bb13]

het ziet er naar uit dat dit mijn probleem geeft opgelost (had in mail ook niet ingesteld mails van de server te verwijderen).

Nu staat het wel zo en nu maar wachten of hij ok blijft.

alvast bedankt allemaal voor jullie reactie (ook al kon deze mij niet helpen, ik ben er toch dankbaar voor)