Mail blijft te grote bijlage herhalend versturen.

Ik heb per ongeluk een bestand van 200 mb als bijlage meegestuurd met een email, daardoor kan ik niet meer werke met Mail. Iedere keer als ik Mail open , is hij bezig om dit bestand te versturen en verbruikt Mail tussen de 40- en 80% van het processor vermogen volgens Activiteitenweergave, en is Mail niet meer gewoon te gebruiken. Weet iemand hoe ik Mail zo kan instellen dat hij stopt met het versturen van deze bijlage, het probleem is ja; dat ik in Mail niets meer kan aanklikken en dus ook niets kan veranderen . Ook als ik het programma geforceerd stop begint hij opnieuw als ik het weer opstart.

hoi,

even je netwerkkabel uit je mac halen.
dan mail opstarten.
misschien dat hij dan ontdekt dat hij het niet kan versturen, en kun je wellicht ingrijpen :slight_smile:

Marcel

Inderdaad: [b:98450f0b70]zonder[/b:98450f0b70] internetverbinding Mail opstarten.

Indien je met Mail 2 werkt (Tiger) kijk dan eens in deze map:

/Users/gebruikersnaam/Library/Mail

Wellicht is het bericht daar te vinden en te verwijderen.

Ik heb internet losgekoppeld maar hij blijft steeds maar doorgaan. Het roterende gekleurde zoek- embleem blijft de hele tijd draaien en de processor is op volle sterkte aan het draaien, Ik hoor de ventilatoren volop blazen.

[quote:827ae7ab84="ee"]Inderdaad: [b:827ae7ab84]zonder[/b:827ae7ab84] internetverbinding Mail opstarten.

Indien je met Mail 2 werkt (Tiger) kijk dan eens in deze map:

/Users/gebruikersnaam/Library/Mail

Wellicht is het bericht daar te vinden en te verwijderen.[/quote:827ae7ab84]

Ook onder Mail 1.3 voor Panther zit deze map bij users/naam/Library/Mail.
Ik zou het ook daar zoeken, je kunt van daaruit je mail account weg gooien, dwz. de POP instellingen, zodat er geen server meer is waarlangs je mail kunt versturen, inclusief alle mailboxes van je account.
Of als dit allemaal niet werkt een dagje Mail inplannen waarin je de 200 MB file gewoon helemaal laat verzenden…dat bestand komt toch niet bij de geadresseerde aan, (je zult een mailtje krijgen van een daemon dat het bestand te groot is…,) en het verzenden is in ieder geval voorbij.

Mail 2 maakt van ieder bericht een los bestand... in tegensteiing tot Mail 1.x

Apple-. of de escape-toets hebben geen enkele invloed op het stopzetten van het proces?

Ik heb hetzelfde ook gezien bij iemand die ik ermee moest helpen; de oplossing is inderdaad in ~/Bibliotheek/Mail te kijken in Outbox, en deze hele box, of het mailtje zelf, daar weg te gooien.

Ik heb in de library gekeken en alles geprobeerd maar iedere keer als ik de sent box of junk-box of deleted mbox aanklikte dan geeft hij steeds opnieuw het scherm met de bijlage erop en gaat door met verzenden. Ik kan Mail niet meer gebruiken , hij is al twee dagen aan het verzenden. En ook praten jullie over de Out mbox die is er bij mij helemaal niet in de Mail map .

o, dat heb ik ook eens gehad! Kijk eens onder Venster--> activiteitenoverzicht (in Mail prog. appeltje 0 ) Daar moet je m weggooien, dan houdt ie eindelijk op! :)