Mail Crasht en volume fouten

Nadat ik extra software op de mac wou installeren, die bij de mac gelverd werd, zijn een aantal dingen fout gegaan. Ik kon geen extra software installeren omdat de doelvolume niet gevonden kan worden hij blijft maar zoeken maar vind niets. Heb opnieuw opgestart in en uitgelogd maar niets werkt.

Nu heb ik het opgegeven en wilde ik mail openen maar die crachde
steeds nu heb ik weer de mac opnieuw opgestart maar ook deze keer
kon ik mail niet openen. Ik heb toen het volume gecontroleerd en daar
kreeg ik met rode dikke letters te zien

Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten

1 HFS-volume gecontroleerd
Volume moet worden hersteld

Nou dat vond ik er niet goed uitzien en toen vertelde iemand om het mail.plits
bestand te verwijderen uit de biblitoheek nu is die weg en nu geeft mail mijn
postbussen niet meer weer en de mails staan er ook niet meer in.

Ik ben nu bezig om de backup te refreshen maar ik hoop dat iemand weet wat
er aan de hand is zodat het niet nodig is om straks alles terug te zetten.

[img:65ea162f31]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12131[/img:65ea162f31]

Dit zegt schijfhulp programma wat moet ik doen?

Als je de com.apple.mail.plist nog niet hebt gewist, zet je die terug in ~/Bibliotheek/Preferences.

Herstart met de C-toets ingedrukt vanaf je installatie-CD of DVD.
Ga dan in het menu naar Schijfhulpprogramma > SchijfEHBO en klik Herstel volume.
Herstart je Mac vanaf zijn gewone opstartschijf.

Het bestand is ondertussen al weg, maar mail werkt weer heb de account en mail terug gezet maar er iets dus nog steeds iets niet goed met de schijf krijg dezelfde melding.

Als ik het dan herstel dus schijfhulpprogramma opstart vanaf
de dvd en zeg herstel volume dan gaat toch niet alles van
de computer af zodat het eigelijk een soort clean install is?

Op de installatie-DVD staan behalve de installatie van het OS ook enkele Hulpprogramma's. Klik naast de Blauwe appel op het vet gezette menu. Ga daar naar Schijfhulpprogramma. Er wordt bij Herstel volume niets gewist. De enige reden om vanaf de DVD te herstellen is dat je een opstartschijf die in gebruik is niet kunt herstellen.

Je kunt ook gebruikmaken van AppleJack (zie Macupdate.com of Versiontracker.com). Na installatie kun je opstarten met Appletje S ingedrukt. Daarna tik je 'AppleJack' in kiest voor de 'a' van autopilot. Nog nooit problemen mee gehad. Allerlei onderhoudstaken worden uitgevoerd, waaronder het herstellen van de schijf, permissies, controle van voorkeuren, verwijderen log-files, enz.

Maar als het m.b.v. de tip van Michelvdb opgelost wordt, dan is dat natuurlijk ook prima.

[quote:85d29cedd8="Remon"]...en toen vertelde iemand om het mail.plits bestand te verwijderen uit de biblitoheek nu is die weg en nu geeft mail mijn postbussen niet meer weer en de mails staan er ook niet meer in.[/quote:85d29cedd8] 'T is een raar verhaal en niet bepaald de tips waar je wat aan hebt... :roll: