mail delivery sub system

Ik weet dat ik hier al eens eerder een vraag over heb gesteld maar toen niet echt een duidelijk antwoord gehad, Het gaat over mails die ik dagelijks ontvang en het loopt nu echt de spuigaten uit! Ik krijg er ongeveer wel 3,4 per uur! Er word verteld dat een of andere mail niet bezorgd kan worden om een of andere reden.hieronder een klein stukje:

MAIL DELIVERY SUBSYSTEM onderwerp:returned mail,user unknown.
Of: MAILER DEAMON@mail4.sh16 onderwerp: failure notice.

En dan een heel verhaal waarom het niet bezorgd kan worden.
Ik heb deze mails niet verstuurd en ze staan ook niet in mijn outbox.
Ik heb ze als reclame bestempeld maar ze komen wel gewoon binnen.
Norton herkend het niet als een virus.
Wie helpt me hier van af?
Word mijn lieve Macje als mailserver gebruikt door 1 of andere winddoos?
Of wat ?
Wie helpt me? (er van af)
Alvast duizend maal dank

't is al eens vaker ter sprake geweest: Winddoos virussen scannen andermans adresboek waar jij in staat en sturen vervolgens mailtjes met jouw adres erin naar jan en alleman. Worden die dan geweigerd door een server met virusscanner of omdat het zendadres niet bestaat o.i.d. dan krijg JIJ (onterecht) een foutmelding.

Ik krijg er ook zo’n 20-30 per dag.

Voor zover ik weet kan je er niks aan doen, behalve een nieuw mailadres nemen en dat alleen aan je mac-vrienden geven.

[quote:6dfe99e5f9="macdaddy"]Wie helpt me hier van af?[/quote:6dfe99e5f9]

niemand… is gewoon soort van spam…

er is een spammer die doet alsof hij vanaf jouw adres verstuurd…
en ook naar adressen die niet bestaan… en daar krijg jij dan weer
een foutmelding van.

HS-L

Het zijn ook virussen op... jawel Windows machines. Die gebruiken jouw adres als afzender. Als het mailtje dan niet kan worden afgeleverd of door een virusscanner wordt geweigerd, krijg jij het terug terwijl je het zelf niet hebt gestuurd.

Niets aan te doen, behalve door geen Windows te gebruiken

Nou.........daar zijn we dan lekker mee!

In ieder geval bedankt voor de heldere uitleg iedereen.