mail doet het niet meer!!!

Mijn mail doet het niet meer!

Als ik het programmaatje opstart dan vraagt hij opeens mijn password. Als ik het intoets en “wachtwoord bewaren” aanvink, dan gaat hij het wachtwoord verzenden, en dan krijg ik weer hetzelfde schermpje met de vraag naar mijn wachtwoord…

wie oh wie heeft de oplossing?

ThomdeBom,

Als ik het zo lees ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan ‘Mail’ maar aan de mailserver. Ik herken het probleem van de vele mensen die ik ondersteun op de mac en die mij zo nu en dan met hetzelfde probleem bellen. Veelal is het ‘probleem’ vanzelf verholpen na een aantal uur.

Ik ga er dan van uit dat je het ptobleem nog niet zo lang hebt en dat ‘Mail’ voorheen probleemloos gewerkt heeft en tevens dat je vanaf dezelde plek met dezelfde internetinstellingen werkt. Daarnaast ga ik er van uit dat surfen nog wel werkt! Start Safari even op (of werk je met explorer? Zo ja, ga naar apple.nl en download Safari) en ga naar een site waarvan je zeker weet dat hij werkt (b.v. www.bravenewlogo.com, 22.02 uur en hij werkt!). Je zou even kunnen kijken bij je provider/mailhost of er iets mis is (hoewel ze dat lang niet altijd melden) en anders zou ik het morgenochtend nog een keer proberen. Als het dan nog niet wekt, nee mdan even contact met mij op dan help ik je even!

Succes

Zo, een echte helpdesk-medewerker zo te zien. Maar ik kan zijn analyse volledig ondersteunen. De eerste keer dat je dit meemaakt zoek je je het lazarus naar een foute instelling, maar het is meestal een server die down is.

Ja zoiets dacht ik ook al! Heb vandaag nog niet de kans gehad om mijn Mail te testen, maar ik zal het laten weten als ik dat wel heb gedaan. Surfen lukte nog wel. Dus ik denk dat het echt aan hun server lag en inderdaad niet aan Mail.

Enneh… natuurlijk heb ik Safari!!! :smiley:

In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord Joost! Dit soort dingen waardeer ik nou altijd zo!

Hij doet het weer!!!

Joost, ik zou mijn e-mail even weghalen. Er zijn 'bots' die websites afschuimen op e-mail adressen. Het vermelden in zo'n bericht kan massa's spam opleveren. (En je hebt ook nog grappenmakers die jou adres op loginsites gaan vermelden...)