mail doet het niet meer ?

Goeiemorgen

Gisteren een pre-release van Panther op een andere partitie van mijn HD geinstaleerd-WOW

Deze morgen terug naar 10.2.6 en tot mijn spijt doet mijn meest gebruikte programma, mail, het niet meer. Het opent gewoon niet.
Erg vervelend.

Wie helpt mij aub? :frowning:

Zie [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8015]deze draad[/url] en nog eerder [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6645&highlight=dock]dit draadje[/url]

Ja jongens,

Heb de draadjes gevolgd en files gedeleted, permissions repaird, diskwarrior gedraaid, partitie met daarop OSX3, alles gedeleted,herstart enz. enz. maar ik krijg mijn mail niet aan de praat

Hoe kan ik verder?

Heb je al geprobeerd Mail te openen vanuit de Finder ipv Dock?

[quote:0179661f25="artwprjct"]Ja jongens,

Heb de draadjes gevolgd en files gedeleted, permissions repaird, diskwarrior gedraaid, partitie met daarop OSX3, alles gedeleted,herstart enz. enz. maar ik krijg mijn mail niet aan de praat

Hoe kan ik verder?[/quote:0179661f25]

Doordat je Panther hebt geinstalleerd wil de finder in Jaguar in principe de meest recente en hoogste kwa versienummer starten, en daar wringt hem de schoen, Panther programmaā€™s quiten meestal zonder waarschuwing, dus ook Mail, de Panther versie die denkelijk opstart

Morgen,

Ik heb inderdaad geprobeerd om vanuit de finder op te startenā€¦idem,
en dat van die Pantherversie, daar kan ik inkomen, daarom heb ik panther ( op een andere partitie) gewist.

dusā€¦wat ik nu moet doen isā€¦ ???

(doe me geen MS stuff gebruiken, zeer slecht voor mijn little grey cells)

Volgende stap :(

Ik heb met Pacifist mijn Mail app opnieuw geinstaleerdā€¦

Geen resultaat. Hoe kan ik die app terug aan de praat krijgen ?

Er is veel belangrijke informatie opgeslagen in emails bij mij, zoals paswords eaā€¦

help :cry:

Eerst backuppen natuurlijk! Je mail gegevens staan in: /users/<gebruikersnaam>/library/mail

Eventueel voorkeuren weggooien, als dat niet werkt dan zou je gebruik kunnen maken van een reparatieprogramma zoals Diskwarrior of Drive 10.

Laatste oplossing is Jaguar opnieuw installeren (wis en installeer).

Panther Beta kun je het beste op een aparte schijf of mac zetten

[quote:1745cf6d4f="boelie"] Eventueel voorkeuren weggooien, [/quote:1745cf6d4f]

Graag, maar ik kan de mail prefs niet vinden !

De Mailvoorkeuren vind je hier: ~/Bibliotheek/Preferences/[b:b6f911a1ba]com.apple.mail.plist[/b:b6f911a1ba].

[quote:56bf85807a="boelie"] Laatste oplossing is Jaguar opnieuw installeren (wis en installeer). [/quote:56bf85807a]

Ik zou eerst ā€˜Archiveer en Installeerā€™ proberen. Dan blijft alles bewaard en wordt alleen het systeem opnieuw geĆÆnstalleerd. Je kunt zelfs nog proberen ā€˜werk bijā€™ te kiezen, misschien dat dan eventuele fouten in Mail al worden opgelost.

Allemaal bedankt, maar ik denk dat ik wacht tot de 10.3 er is, volgens mij is alles met die Mail dan vanzelf opgelost :oops:

Je hebt gelijk, Gijs. Maar wat mensen vaak doen is hun gearchiveerde home-map over de verse home-map plaatsen, omdat het wel zo makkelijk is met instellingen, mail, safari, etc.

Vaak komt het probleem dan net zo hard weer terug.